رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ارومیه در جلسه شورای گفتگوی آذربایجان غربی اعلام کرد

مواد قانونی مرتبط با تولید و فضای کسب‌وکار اجرایی شود

حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی با اشاره به الزام قانونی بهبود فضای کسب‌وکار گفت: در هشت سال گذشته 89 ماده‌قانونی در ارتباط با تولید و فضای کسب‌وکار به تصویب مجلس رسیده اما اکثر این قوانین اجرایی نشده و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان، بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

30 تیر 1398
کد خبر : 29534
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی با ریاست محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی و دبیری حسن انتظار، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در محل این اتاق برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اشاره با بهبود فضای کسب‌وکار طبق پایش صورت گرفته توسط اتاق ایران، گفت: در هشت سال گذشته یعنی از سال 1390 الی 1398، بالغ‌بر 89 ماده‌قانونی در ارتباط با تولید و فضای کسب‌وکار به تصویب مجلس رسیده که اکثر این مواد به مرحله اجرا در نیامده است و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان، بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

حسن انتظار، با اشاره به کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: کاهش قیمت ارز را به فال نیک می‌گیریم و انتظار داریم با ثبات قیمت‌ها، برنامه‌ریزی برای تولید و بنگاه‌های اقتصادی وضعیت مناسبی را در رونق تولید استان شاهد باشیم.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی در ادامه افزود: کمبود سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و دشواری تأمین منابع از سیستم بانکی از مسائل اساسی بنگاه‌های اقتصادی بوده، که باید برای رفع مشکل این بخش تدبیر ویژه وی اندیشیده شود.

در ادامه این جلسه محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شرایط بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور گفت: صادرکنندگان استان در رابطه با پیمان‌سپاری ارزی و نقل‌وانتقال ارز به‌ویژه با کشورهای همسایه دچار مشکلاتی هستند که در ملاقات حضوری با رئیس‌کل بانک مرکزی، فراهم‌سازی زیرساخت‌های نقل‌وانتقال ارز را پیگیری خواهیم کرد.

او در ادامه از کمک مالی دولت برای تأمین 300 کامیون یخچال دار برای استان خبر داد و افزود: تحقق این امر به توسعه صادرات میوه‌های هسته‌دار استان کمک شایانی خواهد کرد.

شهریاری از پیگیری راه‌اندازی پایانه صادراتی کشاورزی استان نیز خبر داد و گفت: در اولین فرصت موضوع راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان که مجهز به صنعت سورتینگ و بسته‌بندی است پیگیری خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین پیگیر افزایش میزان اعتبارات واردات استان از طریق بازارچه‌های مرزی از مبلغ 100 میلیون دلار به یک میلیارد دلار هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح پیشنهادی تهاتر کالاهای صادراتی استان با کالاهای وارداتی موردنیاز کشور گفت: در صورت تصویب و موافقت با این طرح، خواهیم توانست در قبال کالاهای صادراتی استان، بخشی از کالاهای موردنیاز استان و کشور را از مرزهای استان وارد کنیم

موضوعات :
در همین رابطه