رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

وزیر دادگستری در شورای گفت‌وگوی استان ایلام

خواسته‌های فعالان اقتصادی متناسب با درک وضعیت دولت مطرح و پیگیری شود

سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام گفت: فعالان اقتصادی و صنعتی بهتر از هر کسی از شرایط فعلی دولت و کشور آگاهی دارند و از آنها انتظار می‌رود خواسته‌ها و توقعات خود را متناسب با درک وضعیت دولت مطرح و پیگیری کنند.

05 مرداد 1398
کد خبر : 29597
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر دادگستری با تقدیر از تولیدگران و اصناف مختلف و حضور فعال آنها در عرصه تولید و صنعت، گفت: فعالان اقتصادی همواره به‌عنوان بازوان دولت در پشت سر گذاشتن شرایط تحریمی نقش مؤثری داشته‌اند و حضور آنها در حوزه تولید، صنعت، تجارت و بازار برای رفع نیازهای جامعه آن‌هم در شرایط ویژه دولت و کشور قابل‌تقدیر است.

سیدعلی رضا آوایی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام افزود: به‌جرئت می‌توان گفت فعالان اقتصادی و صنعتی بهتر از هر کسی به شرایط فعلی حاکم بر دولت و کشور آگاهی و اشراف دارند بنابراین انتظاری که از این قشر تأثیرگذار و مهم می‌رود این است که خواسته‌ها و توقعات خود را متناسب با درک وضعیت دولت مطرح و پیگیری کنند.

او تأکید کرد: صنعتگران، بازرگانان و کل فعالان اقتصادی از کل تا جزء بازوی کارآمد دولت هستند که در همه برهه‌های زمانی با حضور به‌موقع در صحنه‌ها سعی در ایجاد آرامش روانی در بازار و تلاش برای تأمین نیازهای مصرف‌کنندگان دارند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه هیجان کاذب و شدید موجب تنش و مختل شدن آرامش روانی و افزایش مشکلات در بازار می‌شود، یادآور شد: اصناف و بازرگانان با تأمین اجناس موردنیاز مصرف‌کنندگان و رعایت انصاف در خریدوفروش و مبادلات تجاری یاری گر دولت در شکل‌گیری اقتصادی سالم و پویا هستند.

آوایی در ادامه از نمایندگان اصناف، تجار، فعالان اقتصادی و تولیدی استان ایلام که برخی از خواسته‌های خود را به وزیر دادگستری برای پیگیری در دولت مطرح کرده بودند، خواست مهم‌ترین خواسته‌ها و نیازهای حوزه فعالیت خود را که در استان قابل‌حل شدن نیست، به‌صورت مکتوب بنویسند تا در جلسه هیات دولت اهم این موارد مطرح شود.

او گفت: ایجاد شعب و دادگاه‌های ویژه رسیدگی به پرونده‌های تجار، فعالان اقتصادی و تولیدگران در استان ایلام به دستور رئیس دادگستری قابل انجام است و در مورد مراوده با کشور عراق دولت درصدد افزایش سطح ارتباطات تجاری و قضایی با کشور عراق است و در این راستا با هیات‌های بلندپایه این کشور رایزنی‌های متعددی صورت گرفته است.

همچنین در این نشست، استاندار ایلام نیز هرگونه همکاری دولت و بخش خصوصی را برای تقویت حوزه اقتصادی بسیار مهم توصیف کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: خوشبختانه ارتباط مطلوبی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان ایلام وجود دارد که خروجی این ارتباط به رونق اقتصادی منجر می‌شود.

او بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌ها به‌منظور گره‌گشایی در عرصه بهبود فضای کسب‌وکار، ایجاد اشتغال و رونق تولید نهایت استفاده شود.

سلیمانی دشتکی افزود: باید تلاش شود که با استفاده از توان لازم و همدلی و همفکری یکدیگر مشکلات در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصادی حل‌وفصل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این نشست خواستار توجه به فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف تولید، بازرگانی و تجارت شد.

شعبان فروتن بیان کرد: بخش خصوصی همواره در کنار دولتمردان تمام توان خود را برای بهبود فضای کسب‌وکار و تحول اقتصادی به‌منظور رونق همه‌جانبه اقتصاد به کار گرفته است.

او ادامه داد: این در حالی است که انتظار می‌رود که دولت نیز به مطالبات بخش خصوصی در عرضه تولید و تجارت بیش‌ازپیش توجه کند تا با همدلی و همراهی، زمینه لازم برای تحقق رونق تولید فراهم‌تر شود.

رئیس اتاق ایلام تسریع در ایجاد بازارچه‌های مرزی چنگوله و چیلات به‌عنوان مرز پشتیبان مهران را جزو دغدغه‌های تجار عنوان کرد و گفت: باوجوداینکه زیرساخت‌های این بازارچه‌ها از طرف ایران آماده شده اما باید تلاش شود که دولت مرکزی عراق نیز به تعهدهای خود با سرعت بیشتری عمل نماید.

فروتن ایجاد کنسولگری عراق در ایلام، صدور ویزای متعدد برای تجار و بازرگانان، زمینه‌سازی برای ارتباط قوی‌تر با عراق در مسائل اقتصادی و حمایت از تجار و فعالان عرصه تولید و همچنین پیگیری منطقه آزاد تجاری مهران در مجاورت عراق را از دیگر مطالبات بخش خصوصی عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: ستاد تنظیم بازار با همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های اجرایی در این استان فعال بوده و خروجی مطلوبی داشته است.

یاراله نصیری بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد ستاد تنظیم بازار این است که زمینه لازم برای تعدیل قیمت‌ها و برخورد با گران‌فروشی فراهم شود.

موضوعات :
در همین رابطه