رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

علی‌اصغر زبردست در جلسه شورای گفت‌وگوی استان همدان

ضمانت اجرایی تصمیمات شورای گفت‌وگو باید افزایش یابد

علی‌اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در این استان، افزایش ضمانت اجرایی تصمیمات شورای گفت‌وگو را خواستار د تا زمینه برای برون‌رفت از مشکلات موجود فراهم شود.

07 مرداد 1398
کد خبر : 29659
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با حضور استاندار و رئیس اتاق همدان با محوریت اصناف و تعاون در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در این جلسه با اشاره به برگزاری کمیته‌های شورا، گفت: مسائل قبل از ارجاع به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق همدان با حضور کارشناسان مرتبط موردبررسی قرار می‌گیرد و درصورتی‌که مشکلات فعالان اقتصادی در استان قابل‌حل نباشد، پیگیری مسائل از طریق جلسات اتاق ایران و در سطح ملی انجام می‌شود.

علی‌اصغر زبردست با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات جلسات شورای گفت‌وگو، افزود: برای پیگیری مشکلات، در تلاش هستیم جلساتی هم به‌صورت فوق‌العاده برای شورا برگزار کنیم اما ضمانت اجرایی تصمیمات شورا هم افزایش پیدا کند تا زمینه برای برون‌رفت از مشکلات فراهم شود.

او همچنین از فعالان اقتصادی استان خواست با عضویت در اتاق بازرگانی به هم‌افزایی در جهت رفع مسائل و مشکلات و همفکری برای بهبود وضعیت کمک کنند.

در ادامه رحمان نادی، دبیر اتاق تعاون همدان نیز با اشاره به اینکه در قانون اساسی، اقتصادی ایران بر سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی استوار شده، گفت: اساس تعاون بر سرمایه اجتماعی و توسعه و ارتقاء آن استوار است و توسعه تعاون نه‌تنها به تولید ثروت و اشتغال در کشور کمک بسیار خواهد کرد بلکه آثار خوب دیگری هم در سایر بخش‌ها به دنبال خواهد داشت.

نادی نظارت، حمایت و هدایت بر تعاونی‌های موجود را از جمله راهبردهای سه‌گانه توسعه و ترویج تعاون برشمرد و تأکید کرد: دولت و سازمان‌های وابسته موظف هستند به توسعه تعاون کمک کنند و حتی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود در شرایط مساوی اولویت را به بخش تعاونی بدهند.

در پایان این جلسه، استاندار همدان به جمع‌بندی مطالب پرداخت و گفت: تیم دولت شجاعانه در کنار تولیدکنندگان ایستاده است و به‌صورت شفاف و روشن پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی هستیم.

شاهرخی با بیان اینکه تعاونی‌ها ظرفیت مغفول مانده‌ای در اقتصاد ایران هستند، افزود: ساخت تعاونی‌ها ظرفیت بزرگی برای تجمیع سرمایه‌های مادی و انسانی است و از این بستر آماده برای رونق تولید و اشتغال باید بیشتر بهره‌مند شویم.

او با اشاره به اشتغال ۱۲ هزار و ۲۵۷ نفر در شرکت‌های تعاونی استان تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای حمایت از تعاونی‌ها همه توان و داشته‌های خود را به میدان بیاورند.

استاندار همدان گفت: از محل صندوق توسعه کشاورزی تسهیلات مورد نیاز شرکت‌های تعاونی بخش کشاورزی پرداخت می‌شود تا فعالان این عرصه انگیزه و اراده قوی‌تری برای تولید و تلاش داشته باشند.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد ارزش املاک معرفی شده تعاونی‌ها به‌عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود گفت: بانک‌ها با دید مثبت ارزیابی ضمانت‌ها را انجام داده و طرف متقاضی تسهیلات را بگیرند.

رئیس شورای گفت‌وگوی استان همدان به نقش اثرگذار تعاونی‌ها در رونق تولید اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که برای حمایت از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی مشکل‌دار تلاش می‌کنیم ازاین‌پس برای زنده کردن تعاونی‌های راکد و رساندن به تولید نیز تلاش می‌کنیم و در این راستا نیازمند مدیران شجاع و جسور هستیم.

موضوعات :
در همین رابطه