رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق مازندران مطرح کرد

تقویت و رونق بازار سرمایه پیش‌نیاز حل مشکلات مالی تولید است

رئیس اتاق ساری می‌گوید: تأمین مالی در اقتصاد ایران بانک محور است و همین مساله باعث شده مشکلاتی برای تامین نقدینگی مورد نیاز تولید بروز کند اما این مشکلات با تقویت بازار سرمایه و حمایت از فعالان بخش خصوصی در بازار حل شدنی است.

06 مرداد 1398
کد خبر : 29665
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری با اشاره به اینکه تأمین مالی در اقتصاد ایران بانک محور است، گفت: برای حل مشکل نقدینگی و سوق دادن سرمایه‌ها به حوزه تولید، باید بازار سرمایه تقویت شود.

عبدالله مهاجر دارابی تقویت بخش خصوصی حاضر در بازار سرمایه را از الزامات اقتصاد ایران عنوان کرد و افزود: پول نیاز اولیه و مهم برای تولید است که از طریق آورده سرمایه‌گذار یا به‌وسیله یکی از ابزارهای تأمین مالی به دست فعالان اقتصادی می‌رسد و به پویایی فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدکننده کمک می‌کند.

مهاجر دارابی با اشاره به اینکه امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری، سال رونق تولید نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: برای اجرایی شدن الزامات این شعار و تحقق رونق تولید، به تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی نیاز است.

او با اشاره به انباشت بدهی‌های بانکی برخی واحدهای تولیدکننده، افزود: متأسفانه برخی واحدهای اقتصادی دارای اهلیت دریافت تسهیلات نبودند و منابع را در حوزه تولید استفاده نکردند که از اتاق بازرگانی هم از آنها حمایت نمی‌کند زیرا موجب تضییع حقوق تولیدکننده‌های واقعی می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه