رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در کمیته تخصصی آبنبات بجنورد عنوان شد

جشنواره «شهر آبنبات» شهریورماه در بجنورد برگزار می‌شود

جشنواره «شهر آبنبات» به همت اتاق بجنورد و با همکاری واحدهای تولیدی آبنبات از هفتم شهریورماه امسال در بجنورد برگزار می‌شود.

15 مرداد 1398
کد خبر : 29794
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد از آبنبات بجنورد به‌عنوان سوغات اصیل بجنورد یاد کرد و گفت: آبنبات‌های این شهر به دلیل کیفیت ممتازی که دارد از آوازه و شهرت به سزایی برخوردار است و ظرفیت قابل‌توجهی نیز برای صادرات به بازارهای منطقه و جهان دارد.

محمد صمدی، در جلسه کمیته تخصصی برندینگ آبنبات بجنورد، بر اهمیت معرفی این محصول در سایر استان‌های کشور تأکید کرد و خواستار حضور بیشتر این صنف در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به جهت معرفی بیشتر آن شد.

صمدی با بیان اینکه صادرات منجر به رونق اقتصادی استان و کشور می‌شود، تأکید کرد: در این زمینه باید تولیدکنندگان آبنبات بجنورد نیز تلاش بیشتری برای صادرات محصولات خود داشته باشند.

 مریم محروقی، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بجنورد نیز در این کمیته از برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره شهر آبنبات در سال جاری خبر داد و گفت: طی برگزاری جلسات متعدد از سوی اتاق بجنورد در باب اهمیت برندینگ آبنبات بجنورد و رفع موانع و مشکلات موجود این صنف، برنامه‌ریزی شده است تا این جشنواره در هفتم شهریورماه امسال برگزار شود.

به گفته او جشنواره «شهر آبنبات» با همکاری واحدهای تولیدی آبنبات ساز بجنورد و دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلف و متنوعی با حضور 3 داور کشوری در خصوص برند سازی، بازار فروش و تبلیغات پیش‌بینی شده است.

محروقی بر اهمیت موضوع برندینگ آبنبات بجنورد تأکید کرد و افزود: به‌منظور محقق شدن این موضوع پیشنهاد می‌شود تمامی برندهای آبنبات بجنورد تحت یک برند واحد شناخته شود.

پیمان تفضلی یکی از مدرسین حوزه کسب‌وکار استان خراسان شمالی نیز بر شناسایی پتانسیل‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه این استان تأکید کرد و با اشاره به استقبال خوب دیگر استان‌ها از این محصول گفت: بازاریابی و تبلیغات آبنبات بجنورد از سوی واحدهای تولیدی و مسئولان متولی یک ضرورت است و باید برای برندسازی این محصول موردتوجه قرار گیرد.

تفضلی با تأکید بر اهمیت پیشنهاد برند واحد از سوی آبنبات سازان بجنورد برای شناخت بیشتر این محصول، اظهار کرد: برند واحد منجر به قوی کار کردن این محصول خواهد شود و لازمه این کار اتحاد، همبستگی و یکپارچگی واحدهای تولیدی است.

در ادامه قاسم مهرنیا، یکی از پیشکسوتان حوزه شعر و ادب استان نیز اشاره‌ای به تاریخچه شهر بجنورد و قدمت حدود 100 سال آبنبات بجنورد کرد و گفت: درگذشته تولید آبنبات در سطح شهر بجنورد محدود بود ولی امروزه خوشبختانه شاهد افزایش تولید این محصول در طعم‌های مختلف، بسته‌بندی‌های شکیل هستیم که این مهم نیازمند همکاری بیشتر جهت صادرات این محصول به دیگر کشورهای دنیاست.

او با تأکید بر استفاده واژه آبنبات بجنورد به‌جای شکرپنیر شد و خواستار اهمیت دادن به این موضوع از سوی واحدهای تولیدی آبنبات و مسئولان متولی این امر شد.

رضا فدایی، مدیر اتحادیه آبنبات سازان بجنورد در این جلسه، یکی از مشکلات این صنف را تأمین ماده اولیه تولیدی و قیمت‌گذاری نامناسب عنوان کرد و گفت: تأسیس بازارچه سوغات بجنورد یکی از پیشنهاد‌های مهم برای توسعه و شناخت بیشتر سوغات استان به‌ویژه آبنبات است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

علی یوسفی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با تأکید بر شناسایی موانع موجود در این صنف، خواستار معرفی و انتخاب کارشناس مختص آبنبات در حوزه معاونت غذا و داروی استان برای پیگیری و تسریع در رفع مشکلات موجود این صنف شد.

او افزود: به‌منظور پیگیری و اقدامات مؤثر در رفع مشکلات این صنف نهادهای مرتبط و تصمیم گیر و نهادهای نظارتی و یک نماینده از استانداری در جلسات حضور داشته باشند.

یوسفی، ساخت تندیسی از آبنبات بجنورد در میادین سطح شهر را پیشنهاد داد و همچنین ورود اساتید دانشگاه به صنعت غذا و دارو و خصوصاً آبنبات را خواستار شد.

موضوعات :
در همین رابطه