رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

معاون استان‌های اتاق ایران در بازدید از صنایع اهواز

وصول مطالبات صنعتگران خوزستانی از شرکت نفت و حفاری پیگیری می‌شود

در جریان بازدید معاون استان‌های اتاق ایران از مراکز صنعتی اهواز، فعالان اقتصادی خوزستان اعلام کردند به‌واسطه وصول نشدن مطالبات از شرکت نفت و حفاری مجبور شده‌اند نیروهای صنعتی خود را تعدیل کنند.

27 مرداد 1398
کد خبر : 29833
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون استان‌های اتاق ایران که به دعوت اتاق اهواز به این شهر سفر کرده بود، در جلسه با جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق اهواز شرکت کرد. و پیگیری مسائل مطرح شده از سوی آنها را وعده داد. سید جواد زمانی وعده داد این مسائل را از طریق اتاق ایران و مسئولان دولتی پیگیری کند.

در این جلسه در مورد موضوعات اقتصادی استان و موانع و تنگناهایی که فعالان اقتصادی خوزستان با آنها دست‌به‌گریبان هستند، بحث و تبادل‌نظر شد.

سختی‌های مربوط به عدم پرداخت مطالبات بسیار زیاد فعالان صنعتی از سوی نفت و حفاری و بی‌توجهی آن شرکت‌ها طی ۲ تا ۳ سال گذشته ازجمله موضوعاتی بود که شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز به نمایندگی از صنعتگران خوزستانی مطرح کرد و خواستار حمایت اتاق بازرگانی ایران و گشایش در این زمینه شد.

به پیشنهاد عموری، معاون استان‌های اتاق ایران جلسه‌ای با صنعتگران برگزار کرد و پس از شنیدن مسائل مطرح شده از طرف آنها ازجمله مطالبات چندساله از نفت و حفاری وعده داد مشکلات آنها که مشکلات اکثر جامعه صنعتی استان خوزستان نیز هست را ضمن انتقال به اتاق ایران و مسئولان دولتی، پیگیری کند.

سید جواد زمانی در بازدید از یکی از واحدهای صنعتی اهواز که به خاطر عدم دریافت مطالبات خود از نفت و حفاری و بروز مشکلات مالی سنگین، تعداد نیروهای شاغل در واحد خود را از ۱۰۶ به ۶ نفر کاهش داده است، گفت: بسیار نگران‌کننده است که بیش از صد میلیارد تومان مطالبات صنعتگران موجود در شهرک‌های صنعتی طی ۳ سال گذشته پرداخت نشده است که حاصل این عدم پرداخت فقط برای یکی از واحدهای صنعتی که از آن بازدید کردیم، کاهش نیروها از ۱۰۶ نفر به ۶ نفر بوده که چنین اتفاقی هیچ همخوانی با اقتصاد مقاومتی و شعار سال و وضعیت تحریم ندارد و اتاق ایران آمادگی انتقال این مسائل به عالی‌ترین سطوح تصمیم‌گیرنده در وزارت نفت و کمک در پرداخت مطالبات صنعتگران خوزستانی را دارد.

موضوعات :
در همین رابطه