رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

حسین پیرموذن در شورای گفت‌وگوی اردبیل

مشکلات زیربنایی شهرک‌های صنعتی رفع شود

حسین پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل، رفع مشکلات زیربنایی شهرک‌های صنعتی این استان و زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی در این مناطق را برای ایجاد اشتغال و رونق تولید خواستار شد.

27 مرداد 1398
کد خبر : 29927
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: شهرک‌های صنعتی یکی از مناطق مهم برای توسعه اقتصادی هر منطقه‌ای محسوب می‌شوند و با توجه به این اهمیت موضوع باید مشکلات موجود در این نواحی صنعتی و شهرک‌های صنعتی جهت اشتغال‌زایی و جذب سرمایه‌گذاران رفع شود.

حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: در حال حاضر شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در بحث زیربنایی و زیرساخت‌های موجود با مشکل مواجه بوده و در طی سال‌های گذشته اقدامات زیربنایی در این شهرک‌ها انجام نیافته است.

او تصریح کرد: با توجه به آنکه شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی تحویل داده شده ازاین‌رو شرکت شهرک‌های صنعتی عملاً به‌صورت قانونی نمی‌توانند اقدامی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام دهند و خلأ قانونی بین مذاکرات شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت خدمات باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود که نیاز ضروری به بررسی دقیق موضوع و رفع مشکل کنونی وجود دارد.

پیرموذن ادامه داد: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی دارای ویژگی‌ها و امتیازات ویژه‌ای اعم از معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در این نواحی هستند لذا فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم می‌شود تا طرح‌های خود را در شهرک‌های صنعتی به اجرا درآورند و البته این موضوع نیز نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها است.

لزوم بهسازی معابر و رسیدگی به مشکلات شهرک‌های صنعتی

استاندار اردبیل نیز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این استان گفت: بهسازی معابر و آسفالت‌ریزی و هم‌چنین رسیدگی به سایر مشکلات شهرک‌های صنعتی برای توسعه اقتصادی استان از ضروریات است و باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد.

اکبر بهنام‌جو اظهار کرد: برای توسعه استان، اشتغال‌زایی و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهسازی معابر و آسفالت‌ریزی و هم‌چنین رسیدگی به سایر مشکلات شهرک‌های صنعتی برای توسعه اقتصادی استان از ضروریات است و باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد.

او افزود: با توجه به حضور سرمایه‌گذاران پای‌کار در طی سال‌های اخیر در استان اردبیل نیاز به بسترسازی مناسب برای فعالیت فعالان بخش خصوصی است و در کنار آن برای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی به‌خصوص ایرانیان مقیم خارج که قصد سرمایه‌گذاری در کشور را دارند برنامه‌ریزی کرده و زمینه حضور این افراد در استان اردبیل را فراهم سازیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: جهت ایجاد زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری به‌خصوص در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مکلف شد تا برنامه سه سال‌های با برنامه‌ریزی‌هایی در جهت تأمین منابع مالی برای رفع مشکلات کنونی شهرک‌های صنعتی تدوین و ارائه کند.

بهنام‌جو تصریح کرد: حضور مدیران بانک‌های کشور در چند هفته گذشته در اردبیل فرصت مناسبی برای استان جهت جذب اعتبارات موردنیاز برای توسعه اقتصادی و صنعتی استان بود که نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات به حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری اختصاص یافت.

او با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل تشریح کرد: استان اردبیل به‌عنوان سومین استانی خواهد بود که رئیس‌جمهور در سال جاری به آن سفر می‌کند و طبق برنامه موجود این سفر در اواخر شهریورماه و یا اوایل مهرماه انجام می‌پذیرد و در این راستا باید در داخل استان برنامه‌ریزی‌هایی را جهت اولویت‌بندی طرح‌ها و اعتبارات موردنیاز برای استان پیش از سفر رئیس‌جمهور انجام دهیم و امتیازات مناسبی را در این سفر برای استان جذب کنیم.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه اردبیل یک شهر گردشگری بوده و برنامه‌های مناسبی نیز در این حوزه وجود دارد، انتقال صنوف آلاینده به مناطقی خارج از شهر بسیار مهم و ضروری است و با توجه به آمادگی فعالان در این صنوف باید همکاری‌های لازم جهت اجرای این طرح انجام دهیم.

موضوعات :
در همین رابطه