رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

بررسی آمارهای وزارت صنعت نشان می‌دهد

توسعه صنعتی با سرمایه‌گذاری داخلی

بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، در تیرماه امسال روند صدور جواز تأسیس صنعتی 24.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده درحالی‌که آمارهای مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت ۶۰ درصدی مواجه بوده است.

30 مرداد 1398
کد خبر : 29979
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور هشت هزار و ۳۵۵ فقره جواز تأسیس صنعتی از آغاز امسال تا پایان تیرماه است که در مقایسه با پارسال ۲۴.۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

بررسی آمارهای یاد شده، همچنین حاکی از صدور ‌هزار و ۹۱۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در چهار ماه نخست امسال است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۶.۴ درصدی داشته است.

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، اشتغال مجوزهای تأسیس صنعتی را در این مدت ۲۰۰ هزار و ۹۷۲ نفر پیش‌بینی کرده است. این آمارها در مقایسه با چهارماهه پارسال رشد ۳۱.۲ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره در این مدت ۳۱ هزار و ۲۹ نفر است که در مقایسه با پارسال ۳.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این آمارها، میزان سرمایه‌گذاری جوازهای تأسیس صنعتی صادر شده را ۹۷۰ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره در این مدت نیز با افت ۵۴.۵ درصدی در مقایسه با چهارماهه پارسال ۱۲۵ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

افت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن

روند رو به رشد صدور تأسیس جواز صنعتی در حالی است که بر اساس آمارها سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افت کرده است.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تصویب ۵۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار طرح صنعتی، معدنی و تجاری در چهارماهه امسال در هیات سرمایه‌گذاری خارجی است که در مقایسه با آمار سه‌ماهه امسال بدون تغییر مانده است.

این آمار مربوط به ۲۴ طرح تجاری، صنعتی و معدنی است که در سه‌ماهه نخست امسال مصوب شده بودند و بنابراین، در تیرماه امسال هیچ طرح جدیدی در هیات سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب نرسید.

در چهارماهه نخست پارسال، ۲۴ طرح صنعتی، معدنی و بازرگانی با سرمایه‌گذاری ۳۴۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده بود.

در همین رابطه