رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

معاون صنعتی استاندار ساراتف در دیدار با رئیس اتاق ساری

واسطه‌های صادرات کالا از روسیه به ایران حذف شود

رئیس اتاق ساری و معاون صنعتی استاندار ساراتف دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرف روسی حذف واسطه از فرایند صادرات کالاهای این کشور به ایران را خواستار شد.

06 شهریور 1398
کد خبر : 30058
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ساری و معاون صنعتی استاندار ساراتف  دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان 2 استان مازندران و ساراتف  روسیه تأکید کردند.

رئیس اتاق ساری گفت: استان ای ساراتف  روسیه و مازندران از لحاظ سرزمینی به خصوص تولید محصولات کشاورزی شباهت‌های زیادی دارند و این مشابهت اقتصادی در حوزه کشاورزی می‌تواند ارتباط اقتصادی دو استان را بیشتر کند.

عبدالله مهاجر دارابی در دیدار با معاون صنعتی استاندار ساراتف  افزود: علاوه بر آن مازندران از لحاظ صنعتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد که می‌تواند نیازهای استان ساراتف  را تأمین کند و گسترش روابط تجاری مرهون تلاش دو طرف برای اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌های دوجانبه است.

رئیس اتاق ساری تصریح کرد: باید موانع پیشروی روابط دوجانبه بین استان‌های مازندران و ساراتف  برداشته شود و اراده مشترکی بین مسئولان دو استان برای برداشتن این موانع وجود دارد.

او مهم‌ترین موانع سد راه گسترش روابط دوجانبه را زیرساختی دانست و با اشاره به سفر سال گذشته معاون استاندار ساراتف روسیه به مازندران گفت: تداوم این سفرها نشان می‌دهد که اراده برای برقراری ارتباط و گسترش روابط مشترک اقتصادی دوجانبه وجود دارد و باید برای رفع موانع گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون صنعتی استاندار ساراتف  روسیه نیز در این دیدار خواهان حذف واسطه‌ها در مبادی ورودی کالاهای صادراتی روسی به خصوص استان ساراتف به ایران شد.

 الکسی ولادیمیرویچ استرلینکوف با اعلام این مطلب افزود: در شرایط فعلی اکثر تولیدات روسی به خصوص گوشت قرمز تولید ساراتف از طریق چندین واسطه به ایران صادر می‌شود.

او اضافه کرد: این در حالی است که این آمادگی در بین مسئولان ساراتف برای صادرات مستقیم این کالاها به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و ما با همکاری‌های خوب دوجانبه‌ای که داریم، باید این واسطه‌ها را حذف کنیم.

معاون استاندار ساراتف  روسیه اظهار کرد: ما در کنار صادرات گوشت قرمز به ایران برای تأمین نیازمندی این کشور، خواهان واردات گوشت مرغ از ایران به کشورمان هستیم.

 استرلینکوف خاطرنشان کرد: هم‌اکنون همکاری‌های دوجانبه بین ایران و روسیه در سطح عالی قرار دارد و مسئولان بلندپایه دو کشور نیز از این همکاری‌های دوجانبه حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما در استان ساراتف  روسیه از لحاظ تولیدات کشاورزی در کشورمان در زمره استان‌های برتر قرار داریم و بخشی از این ظرفیت‌های مازاد تولیدی می‌تواند به ایران صادر شود.

موضوعات :
در همین رابطه