رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

از سوی اتاق بجنورد

جشنواره «بجنورد، شهر آبنبات» برگزار شد

اولین جشنواره «بجنورد، شهر آبنبات» با هدف رونق تولید این صنعت و همچنین معرفی و برند سازی آبنبات بجنورد برگزار شد.

09 شهریور 1398
کد خبر : 30087
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین جشنواره «بجنورد، شهر آبنبات» از سوی اتاق بجنورد و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی استان خراسان شمالی در محل تفرجگاه بش قارداش بجنورد برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در آیین برگزاری این جشنواره، اهداف اصلی آن را بهبود رونق تولید، معرفی و برند سازی آبنبات عنوان کرد.

محمد صمدی افزود: به‌منظور توسعه، شناخت و رونق تولید این محصول و رفع مشکلات و دغدغه‌های واحدهای تولیدی آبنبات اتاق بازرگانی خراسان شمالی با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی، اساتید و کارشناسان و واحدهای تولیدی استان جلسات متعددی را برگزار کردند و بازدیدهای میدانی از کارگاه‌های آبنبات ریزان داشتند.

صمدی از صنعت آبنبات در استان به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی قابل‌عرضه در سطح ملی و بین‌المللی یاد کرد و بر اهمیت و ضرورت معرفی آبنبات بجنورد در سایر استان‌های کشور تأکید کرد.

او خواستار حضور بیشتر این صنف در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به‌منظور تبلیغ و بازاریابی این محصول در سطح ملی و بین‌المللی شد.

صمدی با بیان اینکه آبنبات یکی از سوغات معروف و اصیل استان خراسان شمالی است، گفت: با برند سازی و صادرات این محصول می‌توانیم رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی بالایی برای استان و کشور به ارمغان آوریم.

رئیس اتاق بجنورد به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی آبنبات بجنورد اشاره کرد و متذکر شد: این مهم حمایت و همکاری مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد بنابراین خواستار همکاری بیش‌ازپیش دستگاه‌های اجرایی استان با واحدهای تولیدی آبنبات بجنورد شد.

او راه‌اندازی و ایجاد بازارچه سوغات به‌ویژه آبنبات بجنورد را یکی از پیشنهاد‌های مهم برای توسعه و شناخت بیشتر سوغات استان ذکر کرد و خواستار راه‌اندازی این بازارچه در سطح شهر بجنورد شد.

براتی زاده، معاونت غذا و داروی استان خراسان شمالی نیز آبنبات را یکی از هنرهای اصیل هنرمندان بجنوردی دانست و خواستار همکاری بیش‌ازپیش مسئولان در بحث سرمایه‌گذاری برای این محصول و ایجاد اشتغال در استان شد.

او به پتانسیل بالای آبنبات بجنورد جهت صادرات به دیگر استان‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار داریم رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما و مسئولان در بحث تبلیغات جهت رونق تولید آبنبات بجنورد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

براتی زاده مشکل اصلی آبنبات بجنورد را عدم برند سازی این محصول اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه همه باید دست در دست هم دهیم این میراث را حفظ و ماندگار کنیم.

رضا فدایی، رئیس اتحادیه آبنبات سازان بجنورد نیز با قدردانی از اقدام مؤثر اتاق بازرگانی به‌منظور برگزاری اولین جشنواره بجنورد شهر آبنبات خواستار تداوم برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها به‌صورت سالانه به‌منظور شناخت و معرفی بیشتر این محصول شد.

موضوعات :
در همین رابطه