رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق تبریز در شورای گفتگوی آذربایجان شرقی

موانع حمل‌ونقلی صادرات به عراق رفع شود

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، رفع موانع حمل‌ونقلی موجود در صادرات به عراق را خواستار شد و افزود: با امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور می‌تواند امکانی فراهم شود که با حذف الزام تخلیه بار در مرزهای ورودی، کالاها مستقیماً به خاک عراق منتقل شود.

12 شهریور 1398
کد خبر : 30106
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پنجاه و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با حضور نمایندگان 3 قوه و بخش خصوصی در محل اتاق تبریز برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، رفع موانع صادرات به عراق را خواستار شد و گفت: برای رفع الزام تخلیه کالاهای ایرانی در مبادی ورودی عراق و رفع مشکل حمل این کالاها تا مقصد، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان‌های پایانه و حمل‌ونقل دو کشور ضروری است.

یونس ژائله در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، ایجاد فضای رقابتی و توافقی در تعیین هزینه‌های حمل‌ونقل داخلی کالا را نیز از مطالباتی عنوان کرد که باید به آن توجه شود.

او همچنین با اشاره به مباحت مطرح شده درباره صدور کارت بازرگانی و با تأکید بر اینکه اتاق تبریز، نهایت سختگیری را در احراز اهلیت اشخاص متقاضی کارت به عمل می‌آورد، خواستار عدم عودت پرونده‌ها از سازمان صمت شد اما امین زاده، رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی، عودت پرونده‌ها را ناشی از نقص مدارک صادره از سایر ارگان‌ها از جمله امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و ... دانست.

در ادامه پورمحمدی، استاندار و رئیس شورای گفتگوی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سند تدبیر و توسعه، مصوب استان است، بر لزوم اخذ نظرات اصلاحی صاحب‌نظران و سهولت اصلاح آن در داخل استان و بر تدوین نظام دقیق اجرای این سند تأکید کرد.

همچنین جعفری، دبیر انجمن صنایع غذایی استان، عمده‌ترین درخواست فعالان این بخش را تأمین نقدینگی در شش‌ماهه دوم سال عنوان کرد و خواستار شبکه بانکی با تولیدکنندگان صنعت غذایی را خواستار شد.

اصلاح قیمت‌های پایه گمرکی نیز از دیگر مطالبات این فعال اقتصادی بود. بنا به اظهار او، در برخی کالاها تا 3 برابر اختلاف بین قیمت واقعی بازار و قیمت پایه گمرکی وجود دارد که این امر موجب اختلال در اجرای سیاست صحیح بازگشت ارز حاصل از صادرات می‌شود.

دبیر انجمن صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی، همچنین خواستار رفع تعلل در تحویل شکر موردنیاز واحدهای صنایع غذایی استان شد.

موضوعات :
در همین رابطه