رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

گفت‌وگوی تفصیلی «پایگاه خبری اتاق ایران» با مظفر علیخانی

صفر تا صد کارت بازرگانی در گفت‌وگو با معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران

مظفر علیخانی معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران در گفت‌وگوی تفصیلی با «پایگاه خبری اتاق ایران» به سوالات و ابهامات مطرح در زمینه کارت بازرگانی پاسخ داده است.

11 شهریور 1398
کد خبر : 30134
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مظفر علیخانی معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران در گفت‌وگوی تفصیلی با «پایگاه خبری اتاق ایران» به سوالات و ابهامات مطرح در زمینه کارت بازرگانی پاسخ داده است. گفت‌وگو با معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران در یک مجموعه 5 قسمتی منتشر شده و تمامی مشکلات موجود در زمینه کارت بازرگانی را مورد توجه قرار داده است.

 

نقش اتاق بازرگانی و دستگاه‌های دولتی در فرایند صدور کارت چیست؟

در قسمت اول از این گفت‌وگو، علیخانی به بررسی نقش و وظایف اتاق و دستگاه‌های دولتی در فرایند صدور کارت بازرگانی، علت بروز تخلف در استفاده از کارت بازرگانی و نقش قوانین و مقررات موجود در ایجاد انحرافات در حوزه کارت بازرگانی مورد بحث قرار گرفته است.

 

ماجرای کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای چیست؟

در قسمت دوم، ابهامات در مورد کارت‌های بازرگانی موسوم به کارت‌های اجاره‌ای و تکالیف صاحبان کارت نسبت به حقوق دولتی بررسی شده است.

 

نسبت سوءاستفاده از کارت بازرگانی و تعدد قوانین تجارت فرامرزی چیست؟

قسمت سوم از گفت‌وگو با معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران به محیط مقرراتی و قانونی حاکم بر تجارت فرامرزی و چالش‌های موجود پرداخته است.

 

اقدامات پیشگیرانه اتاق ایران برای کاهش سوءاستفاده از کارت بازرگانی چه بوده است؟

در قسمت چهارم، مظفر علیخانی به تشریح اقدامات پیشگیرانه اتاق ایران برای کاهش سوءاستفاده از کارت بازرگانی پرداخته است.

راهکارهای اتاق ایران برای کاهش سوءاستفاده از کارت بازرگانی چیست؟

در قسمت پنجم و پایانی از این مجموعه، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران از ارسال پیشنهادهای اتاق ایران در قالب یک نامه به رئیس جمهور برای کاهش سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی خبر داده و این پیشنهادها را تشریح کرده است.

 

 

 

در همین رابطه