رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد

حمایت بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صادرات

مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی، ۱۶۳ میلیارد تومان از طریق منابع بانک و ۶۰ میلیارد تومان از طریق شرکت‌های تامین سرمایه به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات داده شده است.

12 شهریور 1398
کد خبر : 30146
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر عامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه نظام بانکی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صادرات حمایت می‌کند، گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی، ۱۶۳ میلیارد تومان از طریق منابع بانک و ۶۰ میلیارد تومان از طریق شرکت‌های تامین سرمایه به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات داده شده است.

علی صالح آبادی در همایش تامین مالی شرکت های دانش بنیان صادراتی، افزود: هدف از برگزاری این همایش هم افزایی بین بانکها و متولیان حوزه دانش بنیان است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات اضافه کرد: بر اساس آمار در سال های اخیر روند صادرات شرکت‌های دانش بنیان رو به افزایش بوده به طوری که از ۶۰ میلیون دلار در سال ۹۶ به ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۹۷ افزایش یافته است.
وی به جایگاه ایران در حوزه دانش بنیان اشاره کرد و گفت: نکته مهم در این بخش توانایی تجاری سازی و تولید انبوه محصولات تولیدی آنها است تا بتوانند برای کشور درآمدزایی و ارزآوری داشته باشند.
صالح آبادی تصریح کرد: برای این که یک ایده و دانش بتواند به یک محصول تبدیل شود باید یک بانک و سرمایه گذار در کنار شرکت دانش بنیان قرار بگیرد تا امکان تجاری سازی محصول فراهم شود.
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود حجم صادرات شرکت‌های دانش بنیان به زودی به چند میلیارد دلار برسد که این موضوع اهمیت این صنعت را نشان می دهد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: در گذشته برای صادرات غیر نفتی به بخش های پتروشیمی، معدن و کشاورزی تمرکز می‌شد و کمتر  محصولات شرکت های دانش بنیان مرتب توجه قرار می گرفت.
وی ادامه داد: اگر بر حوزه شرکت های دانش بنیان تمرکز کنیم می توانیم به صادرات این بخش کمک کنیم.
صالح آبادی یادآور شد: مزیت محصولات دانش بنیان این است که حجیم نیستند اما ارزش افزوده زیادی دارند و امکان اشتغال زایی زیادی نیز در داخل کشور فراهم می کنند و به تقویت استقلال کشور کمک می کند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: سازمان های فعال در حوزه شرکت‌های دنیا دانش بنیان شامل صندوق توسعه ملی، صندوق پژوهش و فناوری، ستاد ویژه توسعه فناوری های نانو و نهادهای پولی و مالی و بانک ها هستند.
وی افزود: بانک‌ها می‌توانند از طریق فراهم کردن خدمات مالی اعتباری و غیر اعتباری، تسهیل صدور ضمانت نامه و تسهیل نقل و انتقال پول به شرکتهای دانش بنیان کمک کند.
وی ادامه داد: در سال های اخیر با کمک صندوق توسعه ملی تسهیلات با سود ۱۲ درصد در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است.
صالح آبادی اضافه کرد تخفیف ۳۰ درصدی در کارمزد خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان، پذیرش هزینه های مربوط به اخذ گواهینامه های کیفیت، تسهیل در وسایل اخذ شده و تسهیل در اعتبار سنجی شرکت های دانش بنیان از جمله خدمات ارائه شده به این شرکت‌ها به شمار می‌رود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهار داشت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی، ۱۶۳ میلیارد تومان از طریق منابع بانک و ۶۰ میلیارد تومان از طریق شرکت های تامین سرمایه به شرکت های دانش بنیان تسهیلات داده شده است.

در همین رابطه