رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

به میزبانی اتاق همدان

نخستین نشست هم‌اندیشی ایجاد تشکل سراسری گردو برگزار شد

با حضور معاون تشکل‌های اقتصادی اتاق ایران و فعالان اقتصادی 10 استان تولیدکننده گردو، نخستین نشست هم‌اندیشی ایجاد تشکل سراسری گردو در همدان برگزار شد.

30 شهریور 1398
کد خبر : 30324
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نخستین نشست هم‌اندیشی ایجاد تشکل سراسری گردو با حضور معاونت تشکل‌های اقتصادی اتاق ایران، رئیس و مسئولان اجرایی اتاق همدان، رئیس اتاق بازرگانی نیکسار ترکیه و مسئولین تشکل‌ها و تولیدکنندگان عمده گردو از ۱۰ استان کشور در همدان برگزار شد.

نادر سیف، معاون تشکل‌های اقتصادی اتاق ایران در این نشست گفت: در سه سال گذشته رویکرد خاصی برای تشکیل انجمن‌های ملی و استانی داشتیم که توانستیم در سه سال گذشته تعداد تشکل‌ها را از ۵۰ به ۳۴۰ تشکل افزایش دهیم.

سیف، اتاق همدان به‌عنوان یکی از برترین اتاق‌های کشور در حوزه تشکل‌گرایی دانست و افزود: اتاق ایران برای تأسیس تشکل ملی گردوی کشور با محوریت شهرستان تویسرکان آماده همکاری است.

او تأکید کرد: توسعه فعالیت‌های تشکلی جهت ایجاد اتحاد و هماهنگی بیشتر مابین تولیدکنندگان عمده کشور در حوزه گردو در اعتلای جایگاه این محصول و حذف واسطه‌ها از چرخه اقتصادی گردو حائز اهمیت دانست.

در ادامه رئیس اتاق همدان ضمن تقدیر از حضور معاون تشکل‌های اقتصادی اتاق ایران و فعالان اقتصاد از ۱۰ استان تولیدکننده عمده گردو در کشور، خواستار رفع موانع جهت تسریع در تأسیس انجمن ملی گردوی کشور شد و گفت: در راستای تصویب قانون تجارت جلب نظرات بخش خصوصی از مهم‌ترین موضوعات است که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

علی‌اصغر زبردست نگاه ویژه به محصول گردو را در راستای توسعه صادرات و بالا بردن ظرفیت تولید این محصول بسیار مهم تلقی کرد و افزود: تولیدکنندگان عمده این محصول می‌توانند با ایجاد تشکل سراسری گردو و اتحاد و انسجام به توسعه تجاری محصول گردو کمک قابل‌توجهی نمایند.

همچنین ایزدی دبیر اجرایی اتاق همدان در این نشئت گفت: ایران در تولید محصول گردو حائز رتبه سوم در جهان است اما تاکنون این محصول به جایگاه شایسته‌ای در سطح ملی نرسیده است که امید می‌شود با ایجاد تشکل سراسری گردوی کشور، زمینه ارتقای جایگاه آن فراهم شود.

موضوعات :
در همین رابطه