رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق کرج در جمع فعالان اقتصادی استان البرز

اصلاح قانون تجارت بدون استفاده از نظرات بخش خصوصی کارآمد نیست

رحیم بنامولائی، رئیس اتاق کرج می‌گوید: تجارت مهم‌ترین حلقه اتصال زنجیره تولید به بازارهای داخلی و خارجی است و تصویب لایحه اصلاح قانون تجارت، بدون نظرخواهی از بخش خصوصی می‌تواند مشکلاتی در این زنجیره به وجود آورد.

31 شهریور 1398
کد خبر : 30340
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج، تجارت را مهم‌ترین حلقه اتصال زنجیره تولید به بازارهای داخلی و خارجی دانست و با اشاره به بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت در مجلس گفت: عدم استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصویب این لایحه موردقبول نیست و در ادامه می‌تواند مشکلاتی در حوزه تجارت به وجود آورد.

رحیم بنامولائی در جمع فعالان اقتصادی استان البرز افزود: تحقق شعار محوری رونق تولید و اشتغال مستلزم دخالت دادن نظرات کارشناسان بخش‌های تولید، عرضه و صادرات در تصمیمات مهم اقتصادی ازجمله لایحه مهم اصلاح قانون تجارت است.

او تصریح کرد: حاصل تلاش پرسنل کارخانه‌ها در تولید محصول در صورتی رونق در اقتصاد را همراه خواهد داشت که تجار و بازرگانان ما به‌ویژه در بحث صادرات از قانون تجارت قوی و بدون نقص برخوردار باشند.

رئیس اتاق کرج اظهار کرد: باوجود فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز تأکید سران قوا در استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصمیمات اقتصادی، در موارد عدیده‌ای این تصمیمات بدون شور و مشورت با این بخش اتخاذ می‌شود.

بنامولائی در بخش دیگر از اظهاراتش تأکید کرد: با توجه به شرایط روز اقتصاد و فناوری‌های نوین در بحث تجارت استفاده از نظرات بخش تولید در اصلاح قانون تجارت ضمن جلوگیری از رانت و مفاسد اقتصادی، قطعاً موانع گسترش تجارت بین‌المللی را برطرف و بستر را برای شفاف‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها فراهم می‌کند.

او افزود: بر اساس ماده ۲ قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار، دولت مکلف است در مراحل بررسی موضوعات مربوط به محیط کسب‌وکار برای اصلاح و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌ها، نظر کتبی اتاق‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط را بررسی کند و هرگاه لازم دید آنها را به جلسات تصمیم‌گیری دعوت نماید

این فعال اقتصادی خواستار همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با صاحبان سرمایه و یاری‌رسانی آنها در توسعه امر تولید شد.

موضوعات :
در همین رابطه