رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

آئین یادبود مرحوم اسدالله عسگراولادی در اتاق کرمان برگزار شد

با حضور فعالان بخش خصوصی در اتاق کرمان، آئین یادبود مرحوم حاج اسدالله عسگراولادی برگزار شد.

03 مهر 1398
کد خبر : 30390
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آئین یادبود مرحوم حاج اسدالله عسگراولادی با حضور فعالان اقتصادی، رئیس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان، محسن جلال پور، فعال و تحلیلگر اقتصادی و امیرعلی عسگراولادی، پسر آن مرحوم برگزار شد.

فعال و تحلیلگر اقتصادی در این آئین ضمن تسلیت به فعالان اقتصادی کشور و خانواده عسگراولادی، از 35 سال آشنایی و همکاری با آن مرحوم سخن گفت و افزود: هرچند مسیر اقتصاد کشور، تجار و فعالان اقتصادی بسیاری در عرصه خود دیده، اما کمتر کسی مانند مرحوم عسگراولادی تا آخرین لحظه عمر خود امیدوار، با انگیزه، پشتکار، تلاش و علاقه فعالیت‌هایش را دنبال می‌کند که امروز جای چنین تاجر متدینی در بین ما خالی است.

محسن جلال پور، با اشاره به اینکه تفاوتی بین فعالیت‌های اقتصادی مرحوم عسگراولادی در دهه‌های 50، 60، 70 و 80 زندگی او دیده نمی‌شد و همچنان فعال بود، ادامه داد: عدم حضور چنین فردی ضایعه‌ای برای اقتصاد کشور است.

او اظهار کرد: آن مرحوم همواره در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، امیدوار بود و به فعالان اقتصادی امید می‌داد؛ چراکه عقیده داشت باید در همه شرایط بمانی و پیچ‌های تند اقتصاد را با پشت‌کار پشت سر بگذاری.

جلال پور، واژه تاجر را برگرفته از ویژگی‌ها و صفاتی از جمله توکل به خدا و امیدواری به توفیق، اعتمادبه‌نفس، جلب اعتماد مردم و اعتماد به مردم، جرئت و جسارت، راستی، راست‌گویی و راست انگاری دانست و تصریح کرد: عسگراولادی به معنای تمام و کمال دارای این ویژگی‌ها بود و واژه تاجر را القا می‌کرد. رئیس سابق اتاق ایران و کرمان بیان کرد: مرحوم عسگراولادی مستحکم و متعهد بود و در امور خیر، مردم‌داری و فعالیت‌های اجتماعی کم نگذاشت و تمامی دوران زندگی ایشان برای همه درس داشت.

گفتنی است این آئین با قرائت قرآن و صلوات و مرثیه‌سرایی همراه بود. مرحوم عسگراولادی 22 شهریورماه 98 در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت.

موضوعات :
در همین رابطه