رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی

بی‌توجهی مدیران به توصیه مشاوران نیازمند آسیب‌شناسی است

نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است در وضعیت امروز توجه به بهره‌وری تنها امید برای تحقق رشد اقتصادی است. از طرفی رشد اقتصادی در ایران، نیازمند اصلاح محیط کسب‌وکار است. در این راستا باید مقررات زدایی را جدی گرفت.

07 مهر 1398
کد خبر : 30454
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی با اشاره به آنچه در برنامه‌های توسعه در مورد رشد اقتصادی از محل بهره‌وری مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های موجود و با توجه به اینکه نرخ تشکیل سرمایه و وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی در حد صفر است، تنها امید در ایجاد تحرک و رشد اقتصادی، همین بهره‌وری است.

به باور حسین سلاح ورزی، بی‌توجهی مدیران و سیاست‌گذاران به توصیه مشاوران و عدم تعامل با این افراد، مسئله‌ای است که نیازمند آسیب‌شناسی و ارائه راهکار است.

نایب‌رئیس اتاق ایران، پرورش تفکر خلاق بین دانش آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر بتوانیم دانش آموزان را از همان ابتدا به گونه‌ای تربیت کنیم که نگاه خلاقانه داشته باشند، بسیاری از مشکلاتی که امروز با آنها دست‌به‌گریبان هستیم دیگر به وجود نمی‌آید.

سلاح ورزی در ادامه سخنان خود به موضوع مقررات‌زدایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین نیازهای امروز محیط کسب‌وکار کشور اشاره کرد و افزود: طبق قانون بهبود محیط کسب‌وکار، اتاق ایران دو سال است که پایش فصلی محیط کسب‌وکار را به عهده گرفته است. در گزارش‌های اولیه، فعالان اقتصادی مشکلات مربوط به تأمین مالی را به عنوان مشکل اصلی مطرح می‌کردند اما در 6 فصل اخیر فضای مقرراتی و بی‌ثباتی در سیاست‌ها به عنوان مشکل اصلی مطرح می‌شود.

وی از امضای تفاهم‌نامه بین قوه قضائیه، دولت و مجلس به منظور شناسایی قوانین مخل، خبر داد و گفت: اتاق ایران هم باید در قالب یک پروژه بزرگ و منسجم، قوانین مخل را شناسایی کند. در این رابطه تشکل‌ها نقش جدی برعهده دارند.

در ادامه محمود اولیایی، رئیس کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران، توسعه تفاهم کارشناسی، ارتقای ظرفیت‌های حرفه‌ای، افزایش تعامل با دولت و بخش خصوصی و ارتقای کارآمدی حوزه مشاوران در کشور را از اهداف کلان کانون دانست.

به اعتقاد او انسجام‌بخشی و هم‌افزایی بین تشکل‌های این بخش می‌تواند به رشد جایگاه مشاوره‌ای کشور کمک کند.

در این نشست نمایندگان تشکل‌های عضو کانون حضور داشتند و به بیان دیدگاه و نیازهای خود در این حوزه پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه