رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در شورای گفتگوی استان اصفهان مطرح شد

ضرورت تشکیل شورای تخصصی حل اختلاف بانکی در دادگستری

در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان بر ضرورت تشکیل شورای تخصصی حل اختلاف بانکی در دادگستری اصفهان و لزوم توجه ویژه به بیمه محصولات کشاورزی تأکید شد.

23 مهر 1398
کد خبر : 30692
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار اصفهان با اشاره به خروجی مثبت سفر هیات مدیره و مدیران عامل چند بانک به اصفهان گفت: از بانک ملی انتظارات زیادی داریم و امیدواریم در راستای حل مشکلات توسعه‌ای استان اصفهان و نیز مشکلات فعالان اقتصادی کمک و توجه ویژه کنند.

عباس رضایی در هشتادمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه تاکنون صنعت بیمه را در محصولات کشاورزی جدی نگرفته‌ایم، خواستار توجه ویژه به بیمه محصولات کشاورزی شد و تأکید کرد: لازم است ظرف یک ماه کار کارشناسی مدونی در این حوزه صورت گیرد؛ زیرا این اقدام به نفع بخش کشاورزی، بیمه و نظام اقتصادی کشور است.

در ادامه مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان به ارائه گزارشی در خصوص جلسه روسای اتاق‌های کشور با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی پرداخت و تصریح کرد: در این جلسه با دستور معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شد گذر بیش از یک سال حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی به قید فوریت مجدداً بررسی شود. همچنین، پیگیری و اصلاح دستورالعمل‌های مربوط به تعهدات ارزی و ارجاع پرونده‌ها به تعزیرات نیز موضوع دیگری بود که مطرح شد.

گلشیرازی عدم رعایت منابع به مصارف بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی، تعیین تکلیف بدهی‌های حساب ذخیره ارزی و معطل ماندن دستورالعمل مربوطه در هیات دولت، همچنین عدم اعطای تسهیلات تبصره 18 به پروژه‌های فنی و مهندسی، و حذف ارز 4200 تومانی از مبانی اقتصادی را به‌عنوان عوامل اصلی موانع تولید و صادرات دانست و همچنین تلاش بیشتر برای رشد بخش صنعت را از دیگر مطالبات جدی روسای اتاق‌های بازرگانی کشور بیان کرد.

او افزود: با توجه به افزایش نیاز صنایع و بخش‌های تولیدی استان به سرمایه در گردش به علت رشد لجام‌گسیخته تورم و افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه، بهبود نسبت منابع به مصارف بانک‌های خصوصی برای کمک به بخش‌های مولد استان ضروری است.

همچنین محمدرضا حبیبی، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان نیز گفت: دادگستری استان از ظرفیت‌های موجود در تشکیل شورای حل اختلاف بانکی استقبال می‌کند و آمادگی تشکیل این شورا در استان اصفهان و اخذ مجوز قانونی آن از دستگاه قضا به‌منظور کاهش پرونده‌های قضایی در این زمینه وجود دارد،.

او افزود: با توجه به منع قانونی برای ورود سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی به شورای حل اختلاف، شورای حل اختلاف بانکی تنها برای بانک‌های غیردولتی قابل‌اجرا خواهد بود.

محمد نور آزادی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و عضو شورای گفت‌وگوی استان گفت: بی‌انضباطی مالی در حوزه تخصیص منابع بانکی بدون توجه به اولویت‌های استان و همچنین دعاوی مطرح شده علیه واحدهای تولیدی در مراجع قضایی، دو آسیب جدی واحدهای تولیدی استان اصفهان است.

او خواستار اجرایی شدن مواد 4 و 6 قانون رفع تعهدات ارزی شد و افزود: شورای حل اختلاف بانکی از ظرفیت مطلوبی برای ایجاد صلح و سازش در دعاوی برخوردار است و با فعالیت آن، حجم پرونده‌های ارائه شده به مراجع قضایی کاهش می‌یابد.

نورآزادی همچنین بر ایجاد سامانه همیاری بانک‌ها با بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: وجود این سامانه موجب تخصیص تسهیلات موردنیاز به واحدهای تولیدی متناسب با نیاز آنها می‌شود.

سککوک sakkook دروازه ورود به اقتصاد هوشمند

 مسعود خاتونی، عضو هیات مدیره بانک ملی به معرفی سامانه کشوری سککوک (sakkook) و ضرورت ایجاد سامانه‌ای مشترک برای مدیریت بهینه منابع و مصارف بانک‌ها پرداخت و گفت: این سامانه پلتفرم کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار، اولین سامانه مبادلات اعتباری در ایران و سامانه‌ای برای ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی است.

له گفته او، این سامانه می‌تواند نویدبخش یک تجارت الکترونیک شفاف باشد و با استفاده از آن می‌توان اعتبار را در جای درست مصرف کرد.

موضوعات :
در همین رابطه