رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد

ورودی ارز به نیما از تقاضای آن بیشتر شد

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی می‌گوید: عرضه ارز در سامانه نیما از میزان تقاضای ارز در این سامانه بیشتر شده و این مسئله به ثبات بازار در روزهای آینده کمک خواهد کرد. به عقیده او اتخاذ سیاست‌های درست ارزی و صادراتی می‌تواند استمرار این روند را تضمین کند.

25 مهر 1398
کد خبر : 30734
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به وضعیت عرضه و تقاضای ارز در سامانه نیما اعلام کرد: عرضه ارز در این سامانه نسبت به تقاضای ارز در این سامانه بیشتر شده است که نقش مهمی در ثبات این روزهای بازار ارز دارد و اتخاذ سیاست‌های درست صادراتی و ارزی می‌تواند این روند را مستمراً بهبود ببخشد.

به گزارش بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در یادداشتی افزود: کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، متنوع سازی درامدهای ارزی، تعیین نقشه راه برای صادرات کشور و از همه مهم‌تر ثبات در سیاست‌ها از اهم موضوعات سیاست‌گذاری در کشور است.

رئیس‌کل بانک مرکزی نوشت: در این‌ راستا دو موضوع مهم شامل «توجه بیشتر به مسئله اصلاح و ارتقا فضای کسب‌وکار» و «ثبات در مقررات صادراتی و اجتناب از صدور بخشنامه‌های موردی در مقاطع مختلف سال برای منع صادرات با هدف تنظیم بازار» در جلسه روز قبل هیات دولت مطرح شد.

رئیس شورای پول و اعتبار همچنین افزود: نقشه راه برای رونق صادرات، تعیین کشورهای هدف صادراتی، مشخص کردن سهم هرکدام از کالاهای صادراتی در سبد صادراتی و تعیین یک برنامه هدفمند حداقل ۵ ساله برای کشورمان اقدامی ضروری است.

او اعلام کرد: در این راستا و در کنار گسترش تعامل با کشورهای مختلف، باید به‌طورجدی تلاش شود محدودیت‌های تحریم‌های خصمانه را که آثار منفی زیادی بر اقتصاد کشور و وضعیت اقتصادی مردم دارد به فرصتی جهت رونق تولید و جهش صادرات غیرنفتی تبدیل کنیم.

در همین رابطه