رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مشکلات بانکی سد راه صادرات دارو از کره به ایران

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی می­‌گوید: مشکلات ایجاد شده در صادرات دارو و مواد اولیه دارویی از کره جنوبی به ایران ناشی از بدعهدی بانک‌های این کشور بوده است.

27 مهر 1398
کد خبر : 30744
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره با بیان اینکه مشکلات بانکی باعث قطع صادرات دارو از کره جنوبی به ایران شده است، گفت: دارو و غذا عملاً از مسیرهای تحریمی معاف هستند و مسائل بانکی نباید روی واردات این محصولات تأثیری داشته باشد.

پویا فیروزی درباره وضعیت تجارت با کشور کره در شرایط کنونی افزود: بدعهدی بانک‌های کره جنوبی اخیراً صادرات دارو و مواد اولیه دارویی را به ایران با مشکل مواجه کرده است و انتظارمان این است که دولت کره با حساسیت ویژه‌ای مسائل بانکی را حل کند.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره درباره حجم واردات دارو از کره گفت: ما از طریق شکایت شرکت‌ها متوجه موضوع شده‌ایم ولی در خصوص حجم واردات دارو بهتر است نهادهای ذی‌ربط و مسئول آمار دقیق را ارائه کنند.

فیروزی خاطرنشان کرد: علی‌رغم غیرقابل‌قبول بودن کلیت تحریم، دارو و غذا عملاً از مسیرهای تحریمی معاف هستند و مسائل بانکی نباید روی واردات این محصولات تأثیری داشته باشد.

او با بیان اینکه بدون شک مشکلات بانکی روی تجارت اثرگذاراست، گفت: با این اوصاف احتمالاً شاهد کاهش آمار تجاری بین دو کشور خواهیم بود و انتظار داریم موانع موجود در حوزه سلامت، دارو و مواد غذایی که از تحریم معاف هستند، به‌زودی از طرف کره‌ای پیگیری و رفع شوند.

در همین رابطه