رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

افزایش وثیقه جایگاه‌های سوخت بین شهری خوزستان در شورای گفت‌وگوی استان بررسی شد

رئیس اتاق اهواز افزایش 25 برابری وثیقه حسن انجام کار از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از سرمایه گذاران جایگاه های سوخت بین شهری را غیرمنتظره عنوان کرد و از پیگیری این موضوع از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد.

08 آبان 1398
کد خبر : 30872
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شهلا عموری در گارگروه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان درباره مشکل صدور مجوز جایگاه های سوخت بین شهری گفت: تا سال گذشته مبلغ دریافتی از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی تحت عنوان وثیقه حسن انجام کار 20 میلیون ریال بود اما به یکباره این مبلغ به 500 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سرپرستی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز در پاسخ به مکاتبات صورت گرفته از سوی استانداری خوزستان اعلام کرده که این اقدام بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت بوده است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با تاکید بر اینکه چنین مصوبه ای باید بر اساس مستندات قانونی باشد، گفت: تا کنون این شرکت در خصوص موضوع مطرح شده شفاف سازی نکرده است.

عموری یادآور شد: مراتب اعتراض فعالان بخش خصوصی نسبت به اخذ حسن انجام کار برای احداث و فروشندگی مجاری عرضه سوخت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح می شود تا برای تعیین تکلیف نهایی به شورای گفت‌وگوی ملی ارجاع شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز یادآورشد: مصوبه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص افزایش مبالغ یک موضوع سراسری است و پیگیری این موضوع در حال حاضر از سوی دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.

 

رضا قیصی‌پور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان نیز این نشست با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح جامع مجتمع های رفاهی بین شهری در استان خوزستان، گفت: این طرح در راستای ساماندهی و جانمایی صحیح مجتمع‌ها در استان خوزستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این طرح ۵۰ تا ۶۰ مجتمع رفاهی جدید را شامل می‌شود که همگی از پیشرفت رضایت بخشی در استان خوزستان برخوردار هستند اما در این بین اخذ مبالغ سنگین از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تحت عنوان وثیقه حسن انجام کار در زمینه احداث جایگاه و فروشندگی سوخت، پیشرفت این طرح را با چالش هایی برای سرمایه گذاران مواجه کرده است.

او گفت: اخذ این مبلغ که در مرحله اول (یک سال) ۵۰۰ میلیون ریال، مرحله دوم(۶ماه) ۲۰ میلیون ریال و مرحله سوم(۶ ماه) ۴۰ میلیون ریال است، سوالاتی را برای حوزه اقتصادی استان به وجود آورده است و  پیش از این از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواسته شد در این خصوص شفاف سازی کند که این میزان مبالغ بر اساس کدام مستندات قانونی اخذ می‌شود؛ اما تا کنون پاسخ روشنی به استانداری خوزستان ارائه نشده است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان یادآور شد: سرپرستی این شرکت در اهواز نیز اعلام کرده است که دریافت این میزان مبلغ بر اساس مصوبه هئیت مدیره شرکت پخش فرآورده های نفتی است.

به گفته وی باید توجه داشت که این اقدام صرفا بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت نمی‌تواند قانونی باشد بلکه باید از مستندات قانونی هم برخوردار باشد.

قیصی پور با اشاره به اینکه مبالغ یاد شده می‌تواند پشتوانه بسیار مناسبی برای متقاضی احداث جایگاه سوخت بین شهری باشد، گفت: متاسفانه سرمایه گذاران طرح جامع مجتمع‌های رفاهی در استان به دلیل افزایش مبلغ وثیقه حسن انجام کار در احداث جایگاه سوخت با چالش بسیار جدی روبرو هستند.

وی ادامه داد: بهتر این بود که شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بجای اخذ این میزان مبلغ و نگهداری در حسابهای این شرکت از روشهای دیگری مانند دریافت ضمانتنامه استفاده میکرد اما این راهکار نیز در صورت وجود ضوابط قانونی است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با اشاره به شفاف نبودن توضیحات این شرکت، تاکید کرد: به همین منظور مراتب اعتراض فعالان بخش خصوصی نسبت به مبلغ اخذ حسن انجام کار برای احداث و فروشندگی مجاری عرضه سوخت در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح تا پیگیری های لازم در این زمینه از طریق شورای ملی مورد بررسی قرار بگیرد.

موضوعات :
در همین رابطه