رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پایگاه خبری اتاق ایران از تحولات بازار ارز گزارش می‌دهد

تخلیه هیجان در راسته صرافان

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت ارز در بازار تهران پس از چند روز هیجانی و صعودی، دوباره در حال کاهش است و به محدوده 12 هزار تومان برگشته است. فعلاً هیجان خرید در بازار ارز فروکش کرده؛ اما همچنان بازار با نوسانات رو به بالا مواجه است و هنوز احتمال تداوم رشد آن وجود دارد.

28 آبان 1398
کد خبر : 31131
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تقریباً از یک هفته پیش قیمت ارز روند صعودی کوتاه‌مدتی را آغاز کرد و حتی در شبکه صرافی بانکی نیز از نرخ فروش دلار از محدوده 11 هزار و 200 تومان تا حوالی 12 هزار و 400 تومان بالا آمد؛ اما از دیروز علاوه بر اینکه این روند صعودی متوقف شده، کاهش قیمت نیز در این بازار کلید خورده است.

امروز در گشایش بازار، قیمت فروش هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به 12 هزار تومان رسید؛ اما در ادامه دوباره نوسانات مثبت در قیمت ارز باعث شد قیمت فروش هر دلار آمریکا به 12 هزار و 140 تومان نیز برسد.

فعالان بازار ارز می‌گویند یکی از عوامل زمینه‌ساز برای رشد قیمت ارز، فعال شدن دلالان در محدوده بازار ارز خیابان فردوسی بوده که حتی دیروز قیمت هر دلار آمریکا را تا بالای 12 هزار و 800 تومان نیز رساندند؛ اما افزایش تقاضای خرید ارز نیز عامل غیرقابل‌انکاری در بازار بوده که منجر به تقویت نقش دلالان شده است.

گزارش‌های میدانی خبرنگار پایگاه خبری اتاق ایران از بازار ارز تهران نشان می‌دهد گشایش این بازار در اولین ساعت امروز بدون هیجان خرید بوده است درحالی‌که تا دیروز قدرت خرید در شبکه صرافی‌ها مشهود بود و حتی صرافی‌های بانکی که هر دلار آمریکا را 100 تومان ارزان‌تر می‌فروختند، شاهد صف خرید نیز بودند؛ اما امروز از صف خرید، خبری نیست.

فعلاً آخرین قیمت کشف شده در شبکه صرافی‌های بانکی برای دلار آمریکا، 11 هزار و 900 تومان برای خرید و 12 هزار تومان برای فروش است که نسبت به آخر وقت دیروز 100 تومان اختلاف دارد.

این وضعیت در شبکه صرافان نیز مصداق دارد و هر دلار آمریکا در محدوده قیمتی 12 تا 12 هزار و 100 خریدوفروش می‌شود.

به عقیده فعالان بازار ارز، اگر تا پایان معاملات امروز، تخلیه هیجان بازار ارز ادامه پیدا کند و بازار با واقع‌گرایی به کار خود پایان دهد، قیمت دلار در روزهای آینده می‌تواند به کاهش ادامه دهد و دوباره تا محدوده 11 هزار تا 11 هزار و 200 تومان افت کند؛ اما در میان‌مدت احتمال نوسان قیمت در کانال 11 هزار تومان محتمل‌تر است و قیمت دلار می‌تواند بازهم تا محدوده 12 هزار تومان رشد کند.

در همین رابطه