رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ایران در بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست گلستان علی (ع)

حمایت از نیازمندان باید بر توانمندسازی آنها استوار باشد

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران ضمن بازدید از مرکز ویژه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست گلستان علی (ع)، در جریان فعالیت‌های خیرخواهانه این مرکز قرار گرفت. او با تأکید بر اینکه رویکرد اصلی در روند کمک‌رسانی و حمایتگری باید بر توانمندسازی نیازمندان تأکید داشته باشد، رمز ماندگاری انسان‌های بزرگ را در برقراری پیوند میان معیشت و فضیلت دانست.

02 آذر 1398
کد خبر : 31173
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از مرکز ویژه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست گلستان علی (ع) بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های خیرخواهانه این مرکز قرار گرفت.

غلامحسین شافعی در این بازدید، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان این مجموعه، گفت: خدماتی که در این مرکز و با هدف حمایت مادی و تربیتی از این کودکان انجام می‌گیرد، بسیار ارزشمند و در خور ستایش است.

او تأکید کرد: رمز ماندگاری انسان‌های بزرگ نه در مقام، مکنت و قدرت بلکه منوط به اتخاذ اهداف اخلاقی، اجتماعی، پرورش انسان‌ها، تعادل بخشیدن بین انسان و ماشین، احساس و منطق، امور شخصی و اجتماعی و از همه مهم‌تر معیشت و فضیلت است.

شافعی ادامه داد: چهره‌های بزرگی در عرصه ورزش ایران خوش درخشیدند اما تختی و مرام او در اذهان این مردمان ماندگار شد. در تاریخ سیاسی این مرزوبوم نیز نام‌های بزرگ و چهره‌های قدرتمند زیادی وجود دارند اما چهره‌ای همچون امیرکبیر، به‌واسطه خدمات ارزشمندش، جایگاهی خطیر در این عرصه دارد.

او با اشاره به فرهنگ ارزشمند یاری‌رسانی به نیازمندان، عنوان کرد: البته رویکرد اصلی در روند کمک‌رسانی و حمایتگری باید بر امر «توانمندسازی» تأکید داشته باشد تا اثراتی پایدار را برای جامعه و مددجو ایجاد کند. اگر جامعه را به سمت رفاه و توسعه اقتصادی پیش ببریم، قطعاً رشد اشتغال و کاهش بی‌عدالتی در بهره‌مندی اقشار جامعه از منابع موجود را شاهد خواهیم بود که نتیجه نهایی آن، توانمند شدن همه طبقات اجتماعی است.

رئیس اتاق ایران، با تقدیر از تلاش متولیان، خیران و حامیان مرکز ویژه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست گلستان علی (ع)، متذکر شد: در این بزنگاه دشوار، این وخامت اوضاع اقتصادی نیست که مشکل‌آفرین است بلکه آنچه در حال حاضر مسئله اصلی است و کمتر به آن توجه می‌شود، سقوط اخلاق در جامعه است. در این شرایط همه مسئولیم تا به این موضوع توجه کنیم و از این آسیب‌ها جلوگیری به عمل آوریم. جامعه ما امروز بیش از هر چیز به تعالی اخلاقی نیاز دارد.

موضوعات :
در همین رابطه