رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان مطرح شد

دستگاه‌های دولتی رفع مشکلات بخش خصوصی و تولید را در اولویت قرار دهند

در دوازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان، با اشاره به مشکلات فعالان بخش خصوصی با سازمان‌هایی نظیر تأمین اجتماعی و امور مالیاتی درخواست شد دستگاه‌های حاکمیتی تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات بخش خصوصی و تولیدکنندگان داشته باشند و این موضوع را در اولویت قرار دهند. کارآفرینان و تولیدکنندگان بسیج شوند

06 آذر 1398
کد خبر : 31239
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان که در شرایط فعلی چرخه تولید را حفظ کرده‌اند، هدفی جز اشتغال و صادرات برای کشور ندارند و دستگاه‌های دولتی باید تمام توان خود را برای حل مشکلات آنها بسیج کنند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در دوازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان افزود: در ملاقاتی که مقام معظم رهبری با فعالان اقتصادی داشتند مبانی مهم مطرح شد و باید توصیه‌های رهبری توسط بخش خصوصی بارها و بارها بازنشر شود تا ملکه ذهن متولیان امر شود.

در ادامه، حمید علوی، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز فشارهای سازمان‌های دولتی به‌خصوص تأمین اجتماعی بر واحدهای تولیدی استان را بسیار مضاعف خواند و ادامه داد: حسابرسی‌ها که سازمان تأمین اجتماعی به شرکت‌های تابعه و اقماری واگذار می‌کند خارج از هرگونه ضوابط اجرایی موجود است و کار را برای تولیدکنندگان سخت‌تر می‌کند.

امیرحسین شقاقی خوش‌خلق، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز گفت: بخش خصوصی نمی‌تواند با سازمان‌های حاکمیتی نظیر تأمین اجتماعی و یا امور مالیاتی مقابله نماید چون اتاق نقش مشاور دارد و این وظیفه متولی وزارت صمت و یا جهاد کشاورزی است که با سایر دستگاه‌های حاکمیت مذاکراتی به نفع توسعه بخش خصوصی داشته باشد.

در ادامه این نشست طرح آمایش سرزمین با محوریت کسب‌وکار موردبررسی اعضای هیات نمایندگان اتاق سمنان قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه