رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

تعرفه جدید گمرکی واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار و سیب‌درختی به اقلیم کردستان عراق اعلام شد

سازمان توسعه تجارت با ارسال نامه‌ای به همه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اعلام کرد بر اساس سیاست‌های حمایتی دولت مرکزی عراق، همچنان واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار و سیب‌درختی به این کشور ممنوع است و واردات این محصولات به اقلیم کردستان عراق نیز با احتساب تعرفه‌های گمرکی انجام می‌پذیرد.

09 آذر 1398
کد خبر : 31274
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سرپرست دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: بر اساس اطلاعیه وزارت کشاورزی عراق، همچنان واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار و سیب‌درختی از مرزهای دولت مرکزی عراق به دلیل حمایت از تولیدات داخلی ممنوع است.

در این نامه با اشاره به اینکه ورود این محصولات به اقلیم کردستان عراق با احتساب تعرفه‌های گمرکی انجام می‌شود، آمده است: بر اساس ضوابط جدید ابلاغی وزارت کشاورزی اقلیم، تعرفه پایه گمرکی برای واردات سیب‌درختی به ازای هر تن 15 دلار به‌اضافه حداقل مالیات محاسبه می‌شود و برای هر تن گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و خیار نیز به ازای هر تن 12.5 دلار تعرفه و حداقل مالیات محاسبه خواهد شد.

همچنین در این نامه از حذف هزینه مازاد بر تعرفه پایه گمرکی برای سبزیجات به ازای هر تن 250 هزار دینار و برای صیفی‌جات برای هر تن 350 هزار دینار خبر داده است.

در همین رابطه