رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ساری در جلسه کارگروه توسعه صادرات مازندران

رسیدن به اهداف صادراتی نیازمند گذر زمان است

عبدالله مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری در جلسه کارگروه توسعه صادرات مازندران گفت: اختیار حوزه صادرات فقط در دست بخش خصوصی نیست و این بخش در بسیاری از مسائل مربوط به این حوزه فقط نقش ناظر دارد بااین‌وجود، بخش خصوصی برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی‌هایی دارد که به نتیجه رسیدن آنها نیازمند گذر زمان است.

12 آذر 1398
کد خبر : 31298
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری با بیان اینکه بخش خصوصی به‌تنهایی عهده‌دار صادرات نیست و ظرفیت این بخش مشخص است، گفت: رسیدن به اهداف صادراتی و آنچه با افتتاح سرای تجاری در ولگاگراد به دنبال آن هستیم، نیاز به زمان دارد.

عبدالله مهاجر دارابی در جلسه کارگروه توسعه صادرات مازندران با بیان اینکه صادرکننده به دنبال سود است و اگر سود نباشد، فعالیت اقتصادی اشتباه است، گفت: اینکه گفته می‌شود چرا اکنون‌که فصل صادرات مرکبات است اما صادرات به کشورهای حاشیه خزر به‌خوبی صورت نمی‌گیرد، پاسخ واضحی دارد و آن اینکه یک صادرکننده خوب اگر ببیند که مثلاً 10 هزار تن مرکبات را به عراق صادر کند سود بیشتری دارد، حتماً انتخاب او کشورهای حاشیه خزر نخواهد بود.

او تصریح کرد: از طرف دیگر، به ظرفیت صادرات در اشل بالا نرسیدیم. در حوزه مرکبات اگر شرکتی مانند روماک راه‌اندازی شود می‌تواند این ظرفیت را داشته باشد که در تناژ بالا صادرات صورت بگیرد.

رئیس اتاق ساری با تأکید بر اینکه حوزه صادرات تنها بر عهده بخش خصوصی نیست، افزود: آنچه را که بر اساس منافع و قانون است، در همان چارچوب انجام می‌دهیم. اتاق یک جایگاه و ظرفیتی دارد و حتی در بسیاری از جلسات، ناظر هستیم نه تصمیم‌گیرنده. اما درجایی که مسئولیت داشتیم از حقوق بخش خصوصی دفاع کردیم و جزیره‌ای عمل نشد.

مهاجر همچنین در پاسخ به اینکه چرا از سفرهای اخیر هیأت‌های تجاری اتفاقی در حوزه صادرات نیفتاد، اظهار کرد: در ولگاگراد به فراتر از صادراتی که اکنون داریم می‌اندیشیم. مسیری را که انتخاب کردیم برای حصول نتیجه نیاز به زمان دارد و ممکن است دراین‌بین اتفاقاتی هم برای ما و هم برای کشورهای مقصد بیفتد. اما مسیر ما مشخص است و هر اطلاعاتی که لازم باشد، در اختیار کارگروه توسعه صادرات قرار می‌دهیم.

موضوعات :
در همین رابطه