رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

لغو اعتبار پروانه ۱۲ شرکت حمل‌ونقلی متخلف

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری می‌گوید: در آبان ماه امسال ۷۲۷ پرونده تخلف شرکت‌های حمل‌ونقلی در ۲۵ استان رسیدگی و اعتبار پروانه ۱۲ شرکت حمل‌ونقلی متخلف لغو شده است.

18 آذر 1398
کد خبر : 31398
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بعد از اعتصاب سراسری کامیون‌داران به افزایش نرخ بیمه، افزایش قیمت لوازم و قطعات کامیون، افزایش عوارض جاده‌ای، پایین بودن کرایه‌ها و مهم‌تر از همه دریافت حق کمیسیون اضافی از رانندگان، کمیسیون ویژه ماده ۱۲ در سازمان راهداری برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای تشکیل شد و تصمیم گرفت با تخلفات در برخی از پایانه‌های بار و مراکز فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقلی مبارزه کند.

تشکیل کمیسیون‌های اضافی وعدم پرداخت کرایه به‌موقع رانندگان از جمله مواردی بود که سازمان راهداری نسبت به آنها اشد مجازات را در نظر گرفت. از خرداد سال گذشته رسیدگی کمیسیون به این تخلفات آغاز و احکام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است.

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امروز اعلام کرده است که در اجرای بند ۴ ابلاغیه ۲۲ خردادماه امسال در زمینه اقدامات میدانی نظارت و برخورد با تخلفات در برخی از پایانه‌های بار و مراکز فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقلی، تخلفات جدیدی شناسایی شده است.

بر اساس این خبر، گزارش عملکرد کمیسیون‌های ویژه ماده ۱۲ در ۲۵ اداره کل استانی به ۷۲۷ پرونده تخلف رسیدگی شده است که از این تعداد ۲۱۰ پرونده تخلف شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، ۸۲ پرونده مربوط به حمل‌ونقل مسافر و ۸۱ پرونده نیز در بخش ایمنی موردبررسی قرار گرفت که بنا به تصمیمات اتخاذ شده، ۱۹۰ شرکت جریمه نقدی، ۴۳ شرکت به تذکر کتبی محکوم و ۱۰۹ شرکت برائت و ۱۲ شرکت نیز لغو اعتبار پروانه شدند.

عباسعلی بنی اسدی، مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده از ابتدای کمیسیون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل جاده‌ای از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه را تعداد ۳ هزار ۱۲۳ پرونده تخلف اعلام کرده است.

وی گفته است: بر اساس آرای صادره از ابتدای تشکیل کمیسیون، ۱۳۶ شرکت به لغو پروانه فعالیت ۱۵۹۸ شرکت به جریمه نقدی، ۴۹۷ شرکت تذکر کتبی محکوم و برای ۸۹۲ شرکت حکم برائت صادر شد.

در همین رابطه