رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

کیوان کاشفی در دیدار با سفیر اتریش در تهران

از برقراری ارتباط اقتصادی با بخش خصوصی اتریش استقبال می‌کنیم

کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران در دیدار با سفیر اتریش در تهران، به ظرفیت های دو طرف برای توسعه مناسبات اقتصادی اشاره و اعلام کرد: بخش خصوصی ایران از برقراری ارتباط اقتصادی با بخش خصوصی اتریش استقبال می‌کند.

20 آذر 1398
کد خبر : 31444
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با تأکید بر اینکه همه کشورها باید بدعهدی‌های آمریکا در برجام را محکوم کنند، گفت: ما پس از عادی شدن شرایط در آینده، قدرشناس پایبندی برجامی کشورها به تعهدات خود خواهیم بود.

کیوان کاشفی در دیدار با سفیر اتریش در تهران، افزود: اتریش تاکنون نسبت به برجام پایبند بوده و اطلاعاتی که ما از این کشور داریم نشان می‌دهد که اتریش قابلیت‌های مهمی به‌ویژه در پتروشیمی، ماشین‌آلات و تولید تین کشور دارد و می‌تواند با انتقال تجربیات به فعالان اقتصادی ایران کمک به سزایی داشته باشد.

کاشفی با بیان اینکه اطلاعات خوبی از ظرفیت‌های تجاری استان کرمانشاه در اختیار شما می‌گذاریم، به سفیر اتریش در تهران گفت: ما آمادگی کامل داریم برای واحدهای در دست اجرا مثل پتروشیمی چهارم و پالایشگاه دوم و صنایع غذایی از تجربیات کشور اتریش استفاده کنیم.

رئیس اتاق کرمانشاه افزود: پس از خروج آمریکا از برجام ارتباط اقتصادی ما با اتریش قطع نشد و ما از برقراری ارتباطات اقتصادی بیشتر با این کشور در بخش خصوصی استقبال می‌کنیم و این را از طریق رایزن اقتصادی و سفارتخانه دنبال می‌کنیم.

 اتریش به آنچه در برجام در قبال ایران پیش‌بینی شده پایبند است

مایر، سفیر اتریش در تهران نیز در این دیدار  گفت: مشارکت اقتصادی در سطح استانی و ملی بین اتریش و ایران انجام گرفته و شرکت‌هایی در حوزه مشخص اقتصادی باید برای توسعه تجارت دوجانبه ورود کنند.

او ادامه داد: اتریش به آنچه در برجام در قبال ایران پیش‌بینی شده پایبند است که انجام بگیرد.

او گفت: شرکت‌های در حوزه مشخص اقتصادی باید بیشتر در معادلات اقتصادی دو کشور وارد شوند.

مایر با تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک و همچنین همکاری با کرمانشاه، افزود: جمع‌بندی لازم انجام گرفته و مثلاً در استان کرمانشاه، در زمینه سایت پسماند، محیط‌زیست و.... همکاری لازم انجام خواهد گرفت.

سفیر اتریش در تهران گفت: اتریش ازلحاظ فناوری سبز در جهان پیشرو است و تمایل به همکاری با ایران دارد و در زمینه گردشگری نیز اهدافی برای پیشبرد اهداف اقتصادی در نظر گرفته شده است.

در همین رابطه