رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

با حضور مسئولان دولتی و نمایندگان بخش خصوصی

ستاد بهره‌وری آب کشاورزی در اتاق ایلام تشکیل شد

ستاد بهره‌وری آب کشاورزی استان ایلام با حضور مسئولان دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تشکیل شد.

25 آذر 1398
کد خبر : 31469
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در نخستین نشست ستاد بهره‌وری آب کشاورزی این استان گفت: این ستاد بر اساس تفاهم‌نامه سند بهره‌وری آب بین اتاق‌های بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی در استان‌ها تشکیل می‌شود و اکنون در استان ایلام نیز طبق همین رویه ستاد بهره‌وری آب کشاورزی تشکیل شده است.

شعبان فروتن بیان کرد: ارتقا بهره‌وری آب کشاورزی با مشارکت بخش‌های خصوصی، ارتقای امنیت غذایی با افزایش تولیدات داخلی، رشد متوسط سالیانه ارزش صادرات کشاورزی و صنایع غذایی و افزایش بهره‌وری آب کل تولیدات گیاهی از جمله اهداف این ستاد است.

او ادامه داد: با تشکیل این ستاد در استان ایلام فرصت مطلوبی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های آب کشاورزی و همچنین افزایش تولیدات این بخش فراهم خواهد شد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: محدودیت آب در کشور و استان ایلام بارز است و وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌هایی را در راستای بهره‌وری مناسب آب در سال‌های اخیر یا استفاده از شیوه‌های مختلف در نظر گرفته است.

محمدعلی اقدسی بیان کرد: بهره‌وری آب با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، توسعه کشت نشایی و تغییرات کاشت است که خوشبختانه در دستور کار اتاق بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

در نخستین نشست ستاد بهره‌وری آب کشاورزی ایلام مقرر شد که برای اعضای اصلی این ستاد با امضای رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام حکم مسئولیت صادر شود.

همچنین مقرر شد اعضای این ستاد در خصوص مدیریت آب در نشست آینده گزارشی تهیه و ارائه کنند.

انتخاب اتاق ایلام به‌عنوان دبیرخانه ستاد بهره‌وری آب کشاورزی ایلام نیز از دیگر مصوبات این نشست بود و مقرر شد اتاق ایلام صورت‌جلسات نشست‌های ستار را به  اعضا ارائه کند.

موضوعات :
در همین رابطه