رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست رئیس اتاق زنجان و فعالان حوزه تعاون این استان مطرح کرد

لزوم صنعتی‌سازی چاقوی زنجان

رئیس اتاق زنجان در جمع فعالان اقتصادی حوزه تعاون این استان از فرصت همکاری‌های دوجانبه زنجان و استان چلیابینسک روسییه در زمینه تولید و تجارت چاقو خبر داد. در این نشست بر لزوم صنعتی سازی چاقوی زنجان تاکید شد.

25 آذر 1398
کد خبر : 31502
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در جمع فعالان اقتصادی حوزه تعاون این استان با اشاره به فرصت همکاری‌های دوجانبه زنجان و چلیابینسک در زمینه تولید و تجارت چاقو، تصریح کرد: یکی از بندهای تفاهم‌نامه اتاق زنجان و اتاق اورال جنوبی شناخت بازار و کمک به بازاریابی تجار و بازرگانان طرفین بوده که چاقو می‌تواند یکی از علاقه‌مندی‌های تجارت بین استان زنجان و چلیابینسک روسیه باشد.

علی یگانه فرد در ادامه با اشاره به ارزش صادرات و واردات چاقوی کشور روسیه، خاطرنشان کرد: کشورهای قزاقستان، بلاروس و قرقیزستان به ترتیب در رتبه نخست تا سوم مبدأ صادراتی چاقوی این کشور قرار دارند.

 او ادامه داد: در بخش واردات نیز کشور روسیه، بیشترین میزان واردات چاقو را به ترتیب از کشورهای چین، اوکراین و ایتالیا داشته است.

 یگانه فرد با بیان اینکه با توجه به ظرفیت بالای استان زنجان در تولید چاقو و همچنین شناخته شدن آن در طول تاریخ، می‌توان از توانمندی بالای تولیدکنندگان زنجانی جهت انجام صادرات این محصول استفاده کرد، گفت: شهر زلاتوست در استان چلیابینسک روسیه یکی از شهرهایی است که در زمینه تولید چاقو پیشرو بوده و در روسیه به شهر فلزکاری، چاقو و ساعت مشهور است.

 رئیس اتاق زنجان اشاره‌ای به سابقه تولید برخی از محصولات زلاتوست و قدمت آن داشت و افزود: امروزه مدل‌های دکوری چاقوهای زلاتوست در برخی موارد قیمتی معادل بیش از 200 دلار دارند و مدل‌های ساده چاقوی تولیدی نیز قیمتی بین 20 الی 70 دلار دارد.

فرامرز نیک، سرشت معاون امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به صنعت چاقوسازی به‌عنوان صنایع‌دستی زنجان، اظهار کرد: باید ضمن حفظ اصالت صنایع‌دستی این کالا، به صنعتی کردن آن نیز توجه کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه باید برای صنعت چاقو زنجیره تولید و عرضه تشکیل داد و نیز لوازم کاربردی از چاقو برای عرضه، تهیه شود، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند هدف‌گذاری برای توسعه خوشه چاقو و کمک همه بخش‌ها برای توسعه این خوشه است.

موضوعات :
در همین رابطه