رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست رئیس اتاق کرج با هیات تجاری ترکیه مطرح شد

استقبال از مشارکت ترکیه در نوسازی صنعت البرز

رئیس اتاق کرج در دیدار با هیات تجاری ترکیه، از آمادگی بخش خصوصی استان البرز برای مشارکت ترکیه در نوسازی صنایع این استان خبر داد.

30 آذر 1398
کد خبر : 31575
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج از آمادگی و استقبال بخش خصوصی استان البرز برای مشارکت ترکیه در نوسازی ماشین‌آلات صنعتی با بهره‌گیری از فناوری نوین خبر داد.

رحیم بنامولائی در نشست مشترک با هیات تجاری ترکیه، همکاری بخش صنعت این کشور با البرز را زمینه‌ساز ایجاد تحول در روابط اقتصادی بین طرفین دانست و گفت: البرز با بیش آر سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در تولید بسیاری از محصولات مرغوب و صادرات محور پیشتاز است.

او افزود: استان البرز در تولید محصولات دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو، شیمیایی و کشاورزی دارای ظرفیت‌های بی‌بدیل است و این مهم بستر مناسبی را برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه ایجاد کرده است.

بنامولائی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ظرفیت بالای صادرات سبزی و صیفی‌جات البرز اظهار کرد: به‌طور میانگین روزانه بین 25 تا 30 کانتینر سبزی و صیفی‌جات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

رئیس اتاق کرج با اشاره به اشتراک فرهنگی، سنتی و عقیدتی دو کشور ایران و ترکیه پیشنهاد کرد، توسعه گردشگری، توریست ورزشی و توریست سلامت در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به امکانات گردشگری از جمله پیست دیزین به‌عنوان جاذبه‌ای تفریحی و ورزشی در ارتفاعات البرز گفت: از سرمایه‌گذاری ترکیه در ایجاد تله‌کابین و احداث هتل در این منطقه استقبال می‌کنیم.

بنامولایی به قوانین کارآمد و مناسب سرمایه‌گذاری دولت ایران اشاره کرد و گفت: بستر برای مشارکت و سرمایه‌گذاری ترکیه در زمینه‌های مختلف صنعتی و تولیدی در کشورمان از جمله البرز فراهم است.

رئیس اتاق کرج بیان کرد: ما آمادگی داریم در قالب مشارکت و همکاری در تولید با کشورهای مختلف در بازارهای منطقه با برند محصولات آن‌ها حضور فعال داشته باشیم.

او به توانمندی بالای نظام‌مهندسی البرز اشاره کرد و گفت: در این راستا برای شرکت در مناقصات بین‌المللی آمادگی داریم.

بنامولائی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: از سرمایه‌گذاری و همکاری ترکیه در بحث ساماندهی مرکز حمل‌ونقل هوایی این منطقه استقبال می‌کنیم.

زمینه برای توسعه روابط تجاری ترکیه و البرز فراهم است

در ادامه، رئیس شورای همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی اجتماعی آتیک با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی صنعتی استان البرز اعلام کرد که زمینه برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ترکیه و البرز فراهم است.

عزیز شاهین در نشست با فعالان اقتصادی البرز در کرج گفت: توانمندی‌های صنایع البرز در تولید و صادرات انواع محصولات مرغوب زمینه را برای همکاری تجاری این استان با ترکیه فراهم کرده است.

او ادامه داد: شورای همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی اجتماعی آتیک با حضور فعالان و کارشناسان ارشد تجاری و اقتصادی جهان هر سال در یکی از کشورهای عضو نشست برگزار می‌کند.

شاهین با اشاره به اهمیت ویژه روابط تجاری ایران و ترکیه اظهار کرد: شورای اقتصادی اجتماعی آتیک از مسائل سیاسی فاصله می‌گیرد اما به خاطر انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از دیپلماسی خودمان استفاده می‌کنیم و تلاش بر برقراری روابط خوب با دولت‌ها است.

رئیس شورای همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی اجتماعی آتیک خاطرنشان کرد: کار ما تجارت است و در این تجارت بحث گمرک و مسائلی پیش می‌آید که به دولت‌ها مربوط می‌شود، لذا اگر سران دولت‌ها با هم رابطه خوبی داشته باشند فعالیت تجار نیز تسهیل می‌شود.

رئیس شورای همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی اجتماعی آتیک با اشاره به فضای رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این تبلیغات کذب بوده و ما در کنار ایرانیان خواهیم بود.

در این نشست، تفاهم‌نامه‌ای در راستای توسعه روابط تجاری میان اتاق کرج و انجمن بین‌المللی آتیک منعقد شد.

موضوعات :
در همین رابطه