رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

رشد ۱۸.۵ درصدی حجم صادرات ایران نسبت به سال گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: حجم واقعی صادرات کشور در 99 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و دوباره تراز تجاری را مثبت کرده است. به گفته او حجم صادرات کشور در این دوره زمانی به 1.3 میلیون تن رسیده است که نسبت به سال قبل 18.5 درصد بیشتر است.

15 دی 1398
کد خبر : 31780
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین وزارتخانه گفت: تراز تجاری ۹ ماهه امسال مثبت بوده است و طی این مدت حجم واقعی صادرات انجام شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش وزارت صنعت، رضا رحمانی افزود: در ۹ ماه امسال صادرات کشور با حدود ۱۰۳ میلیون تن کالا، بیش از ۱۸.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

او با گرامیداشت یاد و نام شهید سرافراز اسلام سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهادت ایشان ناباورانه بوده و هنوز نمی‌توانیم این اتفاق سخت را باور کنیم و البته شهادت پاداش مجاهدت‌های ماندگار ایشان بود و این شهید بزرگوار افتخار کشور و اسلام در طول تاریخ خواهند بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: ما به شهدا مدیونیم و مسلماً وجود ایشان به‌عنوان یک شاخص و الگو دارای اهمیت بیشتری برای هر یک از ما مسئولین است تا مثل این شهید عزیز برای اعتلای کشور مجاهدت کنیم و گام برداریم.

رحمانی خاطرنشان کرد: زندگی سردار سلیمانی الگویی ماندگار برای آحاد مختلف جامعه است و باید به نسل‌های آینده نیز منتقل شود و همان‌گونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند ایشان تمام وجودشان را وقف اسلام کرده بودند و فراموش نکنیم که امروز عزت و حیات ما مدیون رشادت‌های این مرد بزرگ و همه شهداست.

ضرورت وفور کالا در سطح عرضه

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهم‌ترین کار بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری توجه به‌وفور کالا و تأمین مناسب کالا در سطح عرضه بوده است و با تدابیر اتخاذ شده خوشبختانه جلوی بسیاری از شوک‌های اقتصادی در مقاطع مختلف گرفته شده بااین‌حال ضرورت دارد در تصمیم‌گیری‌ها به‌موقع اقدام و برنامه‌ریزی‌ها کاملاً دقیق باشند تا مانع هرگونه مشکلی در سطح بازار شویم.

رحمانی افزود: در راستای حفظ تعادل بازار و در تأمین بهنگام کالا در سطح بازار، باید منافع مردم و بخش تولید به‌صورت هم‌زمان مورد توجه قرار گیرد.

لزوم خودکفایی در تولیدات استراتژیک

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برخی تولیدات استراتژیک تأثیر عمده‌ای روی خودکفایی و قطع وابستگی کشور دارند و باید در دستور کار ویژه باشند و با جدیت مسائل آنها را پیگیری و از آنها حمایت کنیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: مشکلات کوچک نباید مانعی در برابر اراده ما در پیشرفت امور باشد و حتماً روحیه امثال سردار شهید سلیمانی باید به‌عنوان یک الگو در روند فعالیت‌ها و تلاش‌های ما مورد توجه قرار گیرد.

او تأکید کرد: امروز بخشی از جنگ اقتصادی روانی است و ما برای حل مشکلات پیش روی برخی واحدها که دارای درجه اهمیت بیشتری هستند باید شبانه‌روز کار کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت وفور کالا در سطح عرضه و حفظ وضعیت موجود تولید را اولویت نخست وزارت صمت برشمرد و گفت: روند موجود در تعادل بازار که بعد از دوره جدید تحریم‌ها مورد توجه ویژه این وزارتخانه بوده باید با قدرت و جدیت ویژه‌ای دنبال شود.

در همین رابطه