رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

تجارت با عراق که تضعیف شده بود به نحو بسیار خوبی ترمیم شده است

شهلا عموری می‌گوید: پس از شهادت سردار سلیمانی افکار عمومی در عراق مجددا به سمت مفهوم ایران دوستی سوق پیدا کرد که این امر در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت می‌تواند نقطه ای از قوت برایمان باشد.

20 دی 1398
کد خبر : 31814
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به باور شهلا عموری نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی ، فتنه چندین ماهه ضدایرانی‌ در بخشی از جامعه عراقی به فرصتی بنام ایران‌ دوستی تبدیل شده که این اتفاق بطور طبیعی می تواند تجارت ایران با آن کشور را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد.

او در گفت‌وگو با « پایگاه خبری اتاق ایران» در پاسخ به این سوال که با توجه به حوادث اخیر، چشم انداز شما از روابط تجاری  ایران و عراق چیست؟ گفت: باید پذیرفت که حوادث ماه‌های اخیر عراق که منجر به سقوط دولت عادل عبدالمهدی شد، شرایطی از یک فتنه ضد ایرانی در قالب شعار تظاهر کنندگان میدان آزادی بغداد را ایجاد کرده بود اما شهادت مظلومانه سردار قاسم سلیمانی به عنوان میهمان کشور عراق و در سرزمین آنها برغم همه تلخی‌هایش اما منجر به تعدیل شرایط به نفع ایران و عقب‌نشینی اردوگاه فتنه در این زمینه شد.

 عموری افزود: پس از شهادت سردار سلیمانی افکار عمومی در عراق مجددا به سمت مفهوم ایران دوستی سوق پیدا کرد که این امر در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت می‌تواند نقطه ای از قوت برایمان باشد. امر مسلم آن است که اکنون شرایط تجاری با عراق که قبل از شهادت حاج قاسم تضعیف شده بود به نحو بسیار خوبی ترمیم شده است، بر همین اساس تجار ما با نگاه و رویکردی جدید به ویژه در زمینه کیفیت کالاهای صادراتی و با پشتوانه بخش قابل توجهی از مردم آن کشور می توانند از رقبای سنتی ما در بازار عراق همچون ترکیه،عربستان و چین پیشی گرفته و  نبض بازار را در دست بگیرند.

عموری نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید می‌کند: دولت ما با استفاده از شرایط بوجود آمده و همراهی خوب مسئولان ارشد عراقی باید شرایط وضع قوانین و مقررات حمایتی از سوی دو کشور را در دستور کار خود قرار دهد و با استفاده از پتانسیل خود در عراق، بیش از پیش شرایط تجارت با آن کشور را تسهیل کند.

موضوعات :
در همین رابطه