رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

عرضه بلوک ۲۰ درصدی پالایش نفت شیراز در فرابورس

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است: بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز ۲۰ بهمن‌ماه جاری در فرابورس عرضه می‌شود.

22 دی 1398
کد خبر : 31839
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه و با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی عرضه می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه این بلوک ۲۰ درصدی که ۲۰۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۲۰ سهم این شرکت را شامل می‌شود به ارزش کل پایه ۱۱ هزار و ۸۴۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۰ ریال، به‌صورت ۵۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۲ ساله در روز ۲۰ بهمن‌ماه جاری عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، ابتدای خرداد امسال بود که هیئت واگذاری با عرضه سهام متعلق به دولت در 18 شرکت بورسی و فرابورسی موافقت و این موضوع را به تصویب رساند که در میان آن‌ها، نام 6 پالایشگاه کشور وجود داشت.

بر این اساس، بلوک 20 درصدی سهام شرکت پالایش نفت شیراز و بلوک 20 درصدی سهام شرکت پالایش نفت لاوان به ترتیب به ارزش کل پایه هزار و 96 میلیارد ریال، 7 هزار و 295 میلیارد ریال و 6 هزار و 658 میلیارد ریال آن هم به‌صورت نقد و یکجا در تیرماه عرضه شدند که مشتری برای این بلوک‌ها پیدا نشد.

در روزهای نهم و دوازدهم مهرماه امسال نیز بلوک 20 درصدی سهام شرکت پالایش نفت تهران و اصفهان در بورس عرضه شد که این عرضه‌ها نیز به معامله ختم نشد. گفتنی است مجموع ارزش این دو عرضه بالغ‌بر 88 هزار و 939 میلیارد و 979 میلیون و 791 هزار ریال برآورده شده بود.

در همین رابطه