رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در نشست روسای کمیسیون‌ها با هیات رئیسه اتاق ایران مطرح شد

کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران، خوراک لازم برای قانون‌گذاران را تهیه کنند

روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران به‌منظور بررسی مشکلات روز اقتصاد و مسائل جاری این کمیسیون‌ها، با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق ایران تشکیل جلسه دادند.

29 دی 1398
کد خبر : 31915
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران به‌منظور بررسی مشکلات روز اقتصاد و مسائل جاری کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق ایران برگزار شد.

بررسی «شیوه‌نامه چگونگی تشکیل و اداره کمیسیون‌های مشورتی اتاق ایران و نظام‌نامه امور نمایندگان اتاق ایران در شوراها و مجامع حکومتی» و بحث و تبادل‌نظر درباره مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر کیفیت برگزاری نشست هیات نمایندگان از مهم‌ترین موضوعاتی بود که روسا و اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران موردتوجه قرار دادند.

اعضای هیات رئیسه اتاق ایران همچنین بر ضرورت پررنگ‌تر شدن حضور کمیسیون‌های تخصصی در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران تأکید کردند.

سادینا آبایی، نایب‌رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی با اشاره به یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حضور نمایندگان اتاق ایران در مجلس تأکید کرد و افزود: متأسفانه در طول سال‌های گذشته شاهد وضع قانون از سوی نمایندگانی بودیم که هیچ آشنایی با مسائل اقتصادی نداشتند. بر همین اساس ضروری به نظر می‌رسد که حداقل کاندیداهای مجلس قبل از اینکه به مجلس راه پیدا کنند طی نشستی با مواضع اتاق ایران و مشکلات فعالان اقتصادی آشنا شوند.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع هم با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود در مسائل اقتصادی، اتاق ایران صاحب مواضع رسمی باشد، خواستار انتخاب سخنگویی برای تحقق این هدف شد.

در ادامه این نشست، روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران «شیوه‌نامه چگونگی تشکیل و اداره کمیسیون‌های مشورتی اتاق ایران و نظام‌نامه امور نمایندگان اتاق ایران در شوراها و مجامع حکومتی» را موردبررسی قرار دادند. پس‌ازآنکه هر یک از حاضران در این نشست به بیان نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند، مقرر شد مراحل بازنگری و تصویب نهایی این شیوه‌نامه در کارگروهی که اعضای آن متشکل از احمد آتش هوش رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت‌های قضایی و مقرراتی، افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، علی شمس اردکانی رئیس کمیسیون اقتصاد کلان، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی، محسن حاجی‌بابا رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه، فرشید شکر خدایی رئیس کمیسیون توسعه پایدار و ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع انتخاب شدند، صورت گیرد.

اثربخش‌تر کردن نشست هیات نمایندگان اتاق ایران و حضور پررنگ کمیسیون‌های تخصصی در این نشست از دیگر موضوعاتی بود که از سوی محمدرضا انصاری نایب‌رئیس اتاق ایران مطرح شد. او در همین زمینه به توضیحات پیشنهادهای رئیس اتاق ایران به‌منظور تحقق این هدف پرداخت و حاضران نیز نظرات خود را بیان کردند.

در همین زمینه، محمدرضا رمضانی دبیر کل اتاق ایران تأکید کرد: سیاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران این است که با بهره‌گیری از ظرفیت کمیسیون‌های تخصصی، خوراک لازم را برای قوه‌های قانون‌گذار تهیه کند.

رمضانی افزود: برای اینکه موضوعی در مجلس به سرانجام برسد، ضروری است که ابتدا این موضوع در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی و نهایتاً در صحن مطرح شود. اتاق ایران هم با راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها و استقرار 8 دفتر تخصصی مرتبط با این مرکز در نظر دارد تا دغدغه‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی و همچنین مسائل روز اقتصاد کشور را با کمک کمیسیون‌های تخصصی پیگیری کند.

حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران هم بابیان اینکه در فضای کسب‌وکار چندین نهاد فعالیت می‌کنند که اقدامات بسیاری از آن‌ها هم در هم‌پوشانی با یکدیگر قرار دارد، افزود: با تصمیم هیات رئیسه اتاق ایران مقرر شد تا کمیته‌ای در اتاق ایران تشکیل شود تا به‌نوعی نظم‌دهنده این فعالیت‌ها و تصمیم‌های اخذشده از سوی هریک از این نهادها باشد.

در همین رابطه