رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ساری مطرح کرد

لزوم پیگیری عدالت اقتصادی در بودجه 99

عبداله مهاجر دارابی، ریس اتاق ساری معتقد است در بحث مالیات، به‌ویژه مالیات بر ارزش‌افزوده رفتار عادلانه‌ای با تولیدکنندگان انجام نمی‌شود و در بودجه 99 باید برای تحقق عدالت اقتصادی تلاش شود.

30 دی 1398
کد خبر : 31938
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ریس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری با بیان اینکه باید از وابستگی به نفت خارج شویم، گفت: اگر این مهم اجرا نشود، گرفتاری‌های تحریم و اعمال محدودیت‌های دشمن بر روی منابع و حوزه اقتصادی تأثیرات منفی خواهد گذاشت.

عبداله مهاجر دارابی با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای نفت‌خیز دنیاست؛ افزود: اگر کشور ما می‌خواهد در حوزه اقتصادی پویا و جدی باشد، باید نفت را از حریم درآمدی خود خارج کند. مقام معظم رهبری نیز اقتصاد مقاومتی را به همین دلیل عنوان فرمودند و به نظر می‌رسد با عدم اتکا به نفت، هیچ تحریمی اثرگذار نیست.

ریس اتاق ساری به شرایط فعلی اقتصادی نیز اشاره و عنوان کرد: به نظر می‌رسد با شرایطی که برای بودجه 99 ترسیم شده، اگر اصلاحاتی صورت نگیرد، شاید شرایط بدی پیش روی تولیدکننده باشد.

مهاجر دارابی با بیان اینکه بیشترین وصولی‌های دارایی و اداره مالیات از محل تولیدی‌هاست، گفت: تولیدی‌ها دارای شناسنامه بوده و مشخص هستند و ادارات دارایی، مالیات و تأمین اجتماعی به‌راحتی به سراغ آنها می‌روند اما در بخش عدالت اقتصادی مورد اجحاف قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: نگاه بخش خصوصی این نیست که مالیات پرداخت نکند بلکه به دنبال اجرای قانون هستند؛ در برخی بخش‌ها مانند قانون ارزش‌افزوده هنوز چیزی که عدالت را برای تولیدکننده رقم بزند، نداریم.

ریس اتاق ساری تأکید کرد: مالیات یکی از محل‌های درآمدی دولت است، اما باید نگاه درست و کارشناسی صورت بگیرد، دولت نشان داد که هنوز در این زمینه به‌خوبی عمل نکرده است و ضعف فروان دارد.

او ادامه داد: این از خلأهای موجود در بودجه سال 99 است، لذا یک ماه قبل نامه‌ای را برای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و نامه دیگری را نیز به علی لاریجانی، رئیس مجلس ارسال کردیم تا عدالت در حوزه اقتصادی و در بودجه سال 99 نسبت به تولیدی‌ها در ارزش‌افزوده و سایر موارد رعایت شود.

مهاجر دارابی با بیان اینکه اگر تولید خوبی داشته باشیم، اشتغال و صادرات و شکوفایی اقتصادی هم خواهیم داشت، تأکید کرد: اگر عدالت اقتصادی در بودجه و دستورالعمل‌های سال 99 به‌درستی پیگیری نشود شرایط بدی را در سال 99 خواهیم داشت.

رئیس اتاق مازندران با اشاره به اینکه استان کشاورزی هستیم، افزود: حوزه‌های صنعت و کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرند، به‌عنوان نمونه بخش کشاورزی در سال‌های گذشته یکسری معافیت‌های مالیاتی را داشت و به نظر می‌رسد که دولت تصمیم دارد این معافیت‌ها را حذف کند لذا از متولیان امر درخواست کردیم که چنین اقدامی صورت نگیرد زیرا ممکن است اندک تولید موجود دچار خدشه و مشکل شود.

موضوعات :
در همین رابطه