رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

برنامه‌ریزی اتاق ایران برای ارتقای سیستم‌های مدیریت کیفیت سازمانی

اتاق ایران ارتقای سیستم‌های مدیریت کیفیت را در دستورکار خود قرار داده و در راستای آن نشست بازنگری مدیریت در چهار محور دستاوردها، عملکرد فرآیندها، ارائه نتایج پایش و اندازه‌گیری شاخص‌ها و ارائه فرصت‌های بهبود سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه بر اساس ISO 9001 و HSE و ISO 26000 را برگزار کرد.

15 بهمن 1398
کد خبر : 32121
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای بهبود و ارتقا، سیستم‌های مدیریت کیفیت اقداماتی را انجام داده است. در این راستا نشست بازنگری مدیریت با حضور دبیرکل، معاونان و مدیران به همت دفتر طرح و برنامه اتاق ایران و با هدف رسیدگی به وضعیت اتاق در چهار محور دستاوردها، عملکرد فرآیندها، ارائه نتایج پایش و اندازه‌گیری شاخص‌ها و ارائه فرصت‌های بهبود سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه برگزار شد.

محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران اهداف اصلی اجرای سیستم‌های مدیریت کیفیت در اتاق را ایجاد محیطی منظم با بهره‌وری بالا عنوان کرد و گفت: ایجاد فرصت‌های توسعه، کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری، کمک به ارباب‌رجوع، بهبود خدمات، تقویت نظرات کارشناسی و کاهش شکایت ذی‌نفعان از جمله برنامه‌هایی هستند که به جد آنها را دنبال می‌کنیم.

او همچنین به قانون عضویت فراگیر اشاره و از بخش‌های مرتبط به این موضوع از جمله مرکز پژوهش‌های اتاق ایران خواست تجربه کشورهای مختلف به ویژه ترکیه و اتریش در این حوزه را مطالعه کنند و از تجربیات آنها در راستای اجرایی شدن این قانون بهره بگیرند.

به اعتقاد رمضانی باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم و سیستم خدمت‌رسانی به اعضای اتاق را به جایی برسانیم که عضویت فراگیر اتاق‌ها در حد مطلوبی انجام شود.

در ادامه علی چاغروند، مدیر طرح و برنامه اتاق ایران در این نشست دستاوردهای سازمانی را در راستای بهبود سیستم مدیریت کیفیت این‌گونه توصیف کرد: ایجاد فضای اشتراکی یکپارچه برای جلوگیری از ایجاد مستندات چندگانه و اقدامات سلیقه‌ای، تدوین سند استراتژی و ارتباط آن با خط مشی و سایر برنامه‌ها و پیوند آن با بودجه و ارزیابی ریسک‌های موجود در سازمان بر اساس سیستم HSE که خوشبختانه این موارد در سطح مطلوبی انجام شده‌اند.

وی در مورد ارائه فرصت‌های بهبود سیستم مدیریت کیفیت نیز به ایجاد ساختاری برای نقش‌آفرینی اتاق ایران در زمینه اصلاح و به‌روزرسانی قوانین و مقررات محیط کسب‌وکار نیز گفت: اتاق باید پایگاه اطلاعاتی از آخرین تغییرات قوانین و مقررات ایجاد کند تا بر اساس اولویت و نیاز بخش خصوصی در راستای اصلاح و تغییر آنها ایفای نقش کند.

مدیر طرح و برنامه اتاق ایران ادامه داد: در این راستا یکپارچه‌سازی ارتباط با ذینفعان و ایجاد وحدت رویه در این حوزه در کنار تجمیع و به‌روزرسانی مجموعه دستورالعمل‌ها، احکام، نظام‌نامه، شیوه‌نامه و آیین‌نامه‌های مصوب اتاق ایران را نیز دنبال می‌کنیم.

شناسایی فرصت‌های فرآوری سازمان از طریق ذینفعان، ایجاد آموزش و نیازسنجی آموزشی یکپارچه در اتاق مواردی دیگری بود که چاغروند به عنوان اهداف پیش رو مطرح کرد.

موضوعات :
در همین رابطه