رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس کل بانک مرکزی نتایج نشست با رئیس اتاق ایران را اعلام کرد

نقل و انتقال ارز برای تجارت با اوراسیا تسهیل می شود

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و روسای اتاق های مشترک ایران و کشورهای اوراسیا با حضور در بانک مرکزی درباره شرایط تسهیل تجارت با اوراسیا با عبدالناصر همتی به رایزنی پرداختند.

19 بهمن 1398
کد خبر : 32155
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از برگزاری جلسه ای با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و روسای اتاق های مشترک ایران و کشورهای اوراسیا خبر داد.

عبدالناصر همتی اعلام کرد: حجم تجارت بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سه ماه گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی از همکاری برای کمک به فعالان اقتصادی خبر داد: مقرر شد بانک مرکزی در تداوم حمایت های خود، برخی نیازهای مربوط به نقل و انتقال ارز و تسویه حساب بین صادرکنندگان و واردکنندگان را تامین و تسهیلات لازم را برای آن ها فراهم کند.

غلامحسین شافعی صبح امروز در همایش مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه از نبود زیرساختهای لازم برای استفاده از ظرفیت های موافقت نامه با کشورهای عضو اوراسیا سخن گفت.

موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا (روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان) که به امضایمقام‌های دو طرف رسیده از 5 آبان‌ 1398 وارد مرحله اجرا شده است.

 در ماه های اخیر گزارش ها از افزایش صادرات به این کشورها حکایت دارد.

در همین رابطه