رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس دیوان عالی کشور در اتاق تبریز پیشنهاد کرد

ایجاد شعب تخصصی برای پیگیری مسائل اقتصادی

سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در سفر به استان آذربایجان شرقی با صنعتگران و کارآفرینان استان در محل اتاق تبریز دیدار کرد و در خصوص موضوعات ارائه شده این حوزه پیشنهاد ایجاد شعب تخصصی در حوزه‌های اقتصادی در استان را ارائه کرد.

26 بهمن 1398
کد خبر : 32213
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس دیوان عالی کشور از رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی خواست به‌منظور بررسی تخصصی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی کارگروه تخصصی در راستای پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی در استان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و در دیدار با صنعتگران و کارآفرینان استان در محل اتاق تبریز، انتخاب دو شعبه از شعب استان برای رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی را به‌منظور ایجاد وحدت رویه در رسیدگی به این پرونده‌ها را پیشنهاد کرد.

او حضور قضات این شعبات در نشست‌های تخصصی با فعالان اقتصادی را از دیگر موارد تسریع و بهبود روند پیگیری پرونده‌های مورد بررسی در دادگستری استان خواند.

ابوالفتح ابراهیمی، نایب‌رئیس اتاق تبریز با تأکید بر این نکته که دیوان عالی کشور نهادی عدالت‌گستر در قوه قضائیه است با اشاره به «اصل صد و شصت و یکم قانون اساسی گفت: دیوان عالی کشور به‌منظور نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی و انجام مسئولیت‌هایی که طبق قانون به آن محول می‌شود بر اساس ضوابطی که رئیس قوه قضائیه تعیین می‌کند تشکیل می‌شود.»

او با اشاره به سابقه و تجربه قضایی و مدیریتی رئیس دیوان عالی کشور در خصوص عملکرد یک‌ساله قوه قضائیه خاطرنشان کرد: عملکرد یک سال قوه قضائیه یک حرکت روبه‌جلو و پیشرو در کشور بود.

او حمایت از واحدهای تولیدی و احیاء واحدهای راکد را از جمله اقدامات مثبت قوه قضائیه خواند و یادآور شد: حساسیت این قوه به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال در کشور از دیگر اقدامات مهم این قوه است.

او اظهار امیدواری کرد: با تدوین قوانین مورد نیاز و جلوگیری از صدور بخشنامه‌های متناقض امکان رونق تولید در کشور در شرایط سخت اقتصادی حاکم فراهم گردد.

موسی خلیل الهی، رئیس‌کل دادگستری استان در سخنانی با اشاره به برنامه‌های تحولی قوه قضائیه در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: در مدت ریاست ایشان امید در دل‌های آحاد مردم ایران افزایش یافته و بخشی از دغدغه‌های مردم و مسئولان از بین رفته است.

او در خصوص برنامه‌های تحولی این قوه در دوره ریاست ایشان، تکریم ارباب‌رجوع، مبارزه با فساد و رانت‌خواری را از جمله اقدامات مهم و مؤثر رئیس قوه قضائیه خواند و یادآور شد: اقدامات ایشان زمینه مشارکت همگانی (مردم و نخبگان) مبارزه مستمر با فساد به‌عنوان یک استراتژی بلندمدت بدون ورود به حاشیه را مطرح کرد و در همین خصوص از حمایت‌های همه‌جانبه مدیران بنگاه‌های اقتصادی که در کنار این قوه بودند قدردانی نمود؛ و یادآور شد: ایجاد اشتغال سبب تولید ثروت و افزایش رفاه اجتماعی است که به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم پیشگیری از جرائم محسوب می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان در سخنان خود حمایت دستگاه قضایی کشور و رئیس دیوان عالی کشور را از صنایع غذایی استان که در ماه‌های اخیر مورد هجمه دشمنان اقتصادی کشور قرار گرفته‌اند را خواستار شد و از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم درخواست کرد، دستورات لازم جهت تسریع رسیدگی در این خصوص صادر کند.

در همین رابطه