رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با همت اتاق قزوین

طرح کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در جاده‌های قزوین عملیاتی شد

به مناسبت روز درختکاری، در مراسمی با حضور مهدی بخشنده، رئیس اتاق قزوین، علی‌اکبر اسداللهی، مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی از علاقه‌مندان به محیط‌زیست، طرح کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در جاده‌های قزوین با کاشت هزار اصله نهال در اتوبان قزوین زنجان آغاز شد.

17 اسفند 1398
کد خبر : 32474
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: توسعه فضای سبز می‌تواند محیط مناسبی برای زندگی ما ایجاد کند؛ ازاین‌رو گسترش فضای سبز با کاشت درخت رسالتی همگانی است.

مهندس  بخشنده در حاشیه کاشت نهال در جاده‌های استان قزوین افزود: رویکرد ما این است که اتاق بازرگانی در کنار فعالیت اقتصادی از منظر اجتماعی نیز رسالت سنگینی دارد و نمی‌تواند به محیط‌زیست بی‌اهمیت باشد لذا در کنار کارهای مهم اقتصادی و بازرگانی یکی از اولویت‌های ما توسعه فضای سبز در استان است.

مهندس بخشنده تصریح کرد: در راستای اجرای طرح عظیم کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در محورهای مواصلاتی استان قزوین امروز با مشارکت اداره کل منابع طبیعی غرس تعداد یک هزار اصله نهال را در اتوبان قزوین به زنجان در نزدیکی تاکستان آغاز کردیم تا کمکی به محیط‌زیست منطقه باشد.

رئیس اتاق قزوین یادآور شد: این کار برای اولین بار توسط اتاق بازرگانی عملیاتی شده و بالغ‌بر ۸۰ میلیون تومان برای خرید نهال هزینه کرده‌ایم.

کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال را سال آِینده اجرایی می‌کنیم

این فعال اقتصادی ادامه داد: برای سال آینده هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال در راه‌های مواصلاتی، شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌هایی که فضای مناسبی برای کاشت درخت دارند را اجرایی کنیم.

در این مراسم، جمعی از کارکنان اتاق قزوین، مسئولان منابع طبیعی استان و روستاییان نصرت‌آباد نیز مشارکت داشتند.

موضوعات :
در همین رابطه