رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

مدیر کارگروه اطلاع‌رسانی کمپین نفس

از توان بخش خصوصی و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها برای عبور از شرایط استفاده می‌کنیم

فرزین فردیس، مدیر کارگروه اطلاع‌رسانی کمپین نفس می‌گوید: کمپین نفس برای مدیریت بحران کرونا می‌خواهد از ظرفیت بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور بهره گیرد. ساخت استراحت‌گاه‌هایی برای کادر درمان، تامین اقلام مورد نیاز بیمارستان‌های معین از طریق واردات و اطلاع‎رسانی برای پیشگیری، از اهداف این کمپین است.

18 اسفند 1398
کد خبر : 32488
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

فرزین فردیس، مدیر کارگروه اطلاع‌رسانی کمپین نفس در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران درباره این کمپین اهداف و برنامه‌های آن می‌گوید: کمپین نفس پویش فعالان اقتصادی بخش خصوصی است که دور هم جمع شده‌اند تا برای عبور از بحران کرونا تلاش جمعی و هم‌فکری کنند؛ این پویش از روز یک‌شنبه هفته گذشته کار خود را شروع کرده است.

او از تدوین طرحی با عنوان «تامین لوازم یکبار مصرف کادر درمان» خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: با توجه به نیاز شدید بیمارستان‌های معین مبارزه با کرونا و کادر درمان آنها به مواد لازم پزشکی مثل ماسک N95 و لباس مناسب، این طرح تعریف شده است.

مدیر کارگروه اطلاع‌رسانی کمپین نفس می‌افزاید: برخی از فعالان اقتصادی زیرنظر کمپین در قالب مسئولیت اجتماعی، کارها و اقداماتی را برای تامین استراحتگاه‌های مورد نیاز کادر درمان در کنار بیمارستان معین شروع کرده‌اند. ما هم فراخوانی تنظیم و به اطلاع دوستان رسانده‌ایم و در تلاش هستیم با استفاده از سازه‌های سبک و سریع‌الاجرا در محیط باز بیمارستان‌ها فضای استراحتگاه برای کادر درمان احداث کنیم.

فردیس تاکید می‌کند: در این شرایط کادر درمان امکان مراجعه به خانه را ندارند و محیط بیمارستان محیط مناسبی برای استراحت آنها نیست. برای همین این استراحتگاه‌ها می‌تواند به ارتقای توان جسمی و روحی  کادر درمان کمک کند تا آنها  برای انجام مهمترین رسالت‌شان با توان جسمی بالایی مسیر را ادامه دهند.

مدیر کارگروه اطلاع‌رسانی کمپین نفس مسأله مهم را تامین اقلام ضروری درمان می‌داند و می‌گوید: طرح تسهیل واردات اقلام ضروری شروع شده و از همه بازرگانانی که کالاهای آنها در مرزها مانده و یا دچار مشکلاتی شده، خواستیم مشکلات را به ما اطلاع دهند تا مسأله آنها پیگیری و حل شود.

به گفته مدیر کارگروه اطلاع‌رسانی کمپین نفس، شماره تلفن 1866 در تهران و شماره تلفن 71394400 با پیش شماره 021 برای شهرستان‌ها از 8 صبح تا 5 بعدازظهر آماده جمع‌آوری نظرات بخش خصوصی است.

در همین رابطه