رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

ابراهیم جمیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اعلام کرد

بنیاد خیریه جمیلی آماده حمایت از طرح‌های علمی در زمینه مقابله با کرونا است

ابراهیم جمیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، از اقدامات بنیاد خیریه جمیلی در راستای مقابله با ویروس کرونا سخن گفت.

20 فروردین 1399
کد خبر : 32780
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ابراهیم جمیلی رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» به تشریح اقدامات این بنیاد نیکوکاری در راستای مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

به گفته جمیلی، از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، کارخانجات وابسته به این بنیاد با تغییر خط تولید، اقدام به تولید مواد ضدعفونی دست کردند که در مرحله اول 60 هزار عدد از این محصولات به صورت رایگان در میان گروه‌های حساس جامعه از جمله مراکز بهداشتی، افراد بی‌بضاعت، زندانی‌ها، کارمندان بانک‌ها، اداره پست و ... توزیع شد. در مرحله دوم نیز پیش‌بینی شده است تا 20 هزار عدد از این محصولات توزیع شود.

جمیلی با بیان اینکه عمده اهداف و برنامه‌های بنیاد نیکوکاری جمیلی در راستای امور پژوهشی و دانش‌بنیان صورت می گیرد، از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه شهید بهشتی با هدف ساخت و تامین تجهیزات کادر درمانی خبر داد. او همچنین اعلام کرد که بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه در راستای حمایت از پژوهشگرانی است که قصد دارند در حوزه ویروس کرونا به مطالعه بپردازند و طرح‌های پژوهشی اجرا کنند.

ساخت و تولید کیت تشخیص ویروس کرونا، استریل کردن هوای آی‌سی‌یوها، و طراحی مچ بندهای هوشمند‌ از مهمترین طرح‌‍ هایی است که به گفته جمیلی در دستور کار پژوهش‌های دانشگاه شهید بهشتی قرار داد و از حمایت مالی بنیاد خیریه جمیلی برخوردار خواهند شد.

جمیلی تاکید کرد: دانشگاه شهید بهشتی در راستای اهداف پژوهشی خود به ویژه در راستای وظیفه‌مندی برای مسئولیت‌های اجتماعی برخی تلاش‌ها و  فعالیت‌های اخیر را در ارتباط با  ویروس کرونا آغاز کرده است. امروزه تمام طرح‌هایی که در دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد باید با سرعت بیشتری حرکت کرده و به نتیجه برسد.

جمیلی همچنین گفت: بنیاد خیریه جمیلی آماده حمایت از پژوهشکده‌هایی است که دارای طرح‌های اجرایی در زمینه مقابله با کرونا هستند و نیاز به حمایت و کمک دارند.

جمیلی در ادامه صحبت‌های خود بر ضرورت پیوند علم و جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: پیوند صنعت و دانشگاه در بحث کرونا در حال شکل گیری است و این پیوند را مردم در آینده نزدیک لمس خواهند کرد.  زمانی که این طرح‌ها طی ۳ ماه به نتیجه و تولید انبوه برسد، مردم این پیوند را خواهند دید. از طرفی زمانی که بومی‌سازی در کشور نهادینه شود شاهد برآورده‌شدن بسیاری از انتظارات در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی همچنین بر ضرورت ایفای مسئولیت اجتماعی فعالان و بنگاه‌های اقتصادی در شرایط بحران تاکید کرد و گفت:به عقیده من در شرایط بحرانی، به ویژه شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم نباید منتظر کمک دولت با منابع محدودی که در اختیار دارد، باشیم. وظیفه ما فعالان اقتصادی این است که وارد میدان شویم  و هر کدام در حوزه‌هایی که تخصص داریم، ایفای مسئولیت کنیم تا تولید متوقف نشود.

 

در همین رابطه