رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق سنندج در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران مطرح کرد

مشورت دولت با بخش خصوصی، از مهم‌ترین الزامات تحقق جهش تولید

سید کمال حسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از الزامات تحقق شعار سال می‌گوید. او همچنین پیشنهاد داد که تسهیلات دولت برای حمایت از فعالان اقتصادی در دوران کرونا تا 6 ماه تمدید شود.

01 اردیبهشت 1399
کد خبر : 32944
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سید کمال حسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از الزامات تحقق شعار سال می‌گوید. او همچنین پیشنهاد داد که تسهیلات دولت برای حمایت از فعالان اقتصادی در دوران کرونا تا 6 ماه تمدید شود.

کمال حسینی ، رئیس اتاق سنندج

سید کمال حسینی، رئیس اتاق سنندج در گفت و گو با «پایگاه خبری اتاق ایران» از اقدامات این اتاق بازرگانی در راستای مقابله با ویروس کرونا می‌گوید.

به گفته حسینی از زمان شیوع ویروس کرونا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج طی برگزاری جلسات متعدد و همچنین پیوستن به کمپین نفس اقدام به جمع‌آوری کمک های مالی و تامین اقلام بهداشتی برای مراکز درمانی و خانواده‌های نیازمند کرده است.

رئیس اتاق سنندج اعلام کرد: باتلاش بخش خصوصی استان 120 خانوار نیازمند از کمک‌های فعالان اقتصادی بهره‌مند شدند؛ ضمن اینکه با هدف جهت‌دار شدن کمک‌های فعالان اقتصادی و مردمی مقدار قابل توجهی از کمک های نقدی به جامعه نیکوکاری ابرار اهدا شد.

حسینی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اتاق سنندج تا کنون ادامه دارد و این همکاری‌ها با هماهنگی کامل دانشگاه علوم پزشکی استان صورت می‎‌گیرد.

رئیس اتاق سنندج با تاکید بر اینکه استان کردستان، جزو استان‌های محروم و دورافتاده کشور محسوب می‌شود و برخی کارگاه‌های تولیدی استان در تهیه مواد اولیه ابتدایی مانند ژل ضدعفونی کننده  و ماسک دچار مشکل هستند، خواستار توجه ویژه مسولین به این استان شد.

حسینی عدم اجرایی شدن مصوبات و بخشنامه‌های مرتبط با کرونا را یکی از دیگر چالش‌‌های کسب و کارهای این استان اعلام کرد و افزود: متاسفانه به رغم تاکیدات دولت اما همچنان بانک‌های استان به فعالان اقتصادی فشار می‌آورند. از طرفی برخی کمک‌های اعلام شده از سوی دولت در شرایط فعلی به هیج عنوان برای فعالان اقتصادی کارساز نیست. همانطور که خود دولت هم اعلام کرده فعلا باید با ویروس کرونا کنار بیاییم. در این شرایط تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت که برای 2 تا 3 ماه است کمکی به فعالان اقتصادی نخواهد کرد.

در همین زمینه رئیس اتاق سنندج خواستار تمدید تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای فعالان به مدت 6 ماه شد.

رئیس اتاق سنندج با اشاره به شعار سال افزود: اگر واقعا دولت به فکر تحقق شعار جهش تولید است، باید کاری کند که تولید در کشور پا بگیرد نه اینکه بدتر محدودیت ایجاد کند. تجربه سایر کشورهای دیگر و حمایت دولت آنها از فعالان اقتصادی الگوهای خوبی برای پیاده سازی برخی اصول است؛ ضمن اینکه خود دولت ما هم با کمک فعالان بخش خصوصی و صاحب‌نظران اقتصادی می‌تواند اقداماتی را انجام دهد که برای دیگر کشورها الگو شود.

حسینی بر اهمیت مشورت دولت با بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: تجربه نشان داده است که پیشنهادهای بخش خصوصی منجر به اخذ تصمیمات و اقداماتی کم هزینه برای دولت در عمل می‌شود. به نظر من در سالی که جهش تولید مورد نظر است دولت باید بیش از هر زمان دیگری خود را ملزم به همراهی با بخش خصوصی کند و از نظرات فعالان بخش خصوصی کمک گیرد.

در همین رابطه