رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با دادستان استان سمنان

برای دوران پساکرونا باید تصمیمات اثرگذار اتخاذ شود

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان معتقد است تمهیدات اندیشیده شده برای حمایت از آسیب‌دیدگان از شیوع کرونا تا حدودی توانسته مشکلات را رفع کند اما برای عادی‌سازی امور در دوران پساکرونا، دولت باید تصمیمات اثرگذاری اتخاذ کند.

03 اردیبهشت 1399
کد خبر : 32949
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه اگر تصمیم‌گیری‌ها اگر به اما و شاید منجر شود، مشکلی رفع نخواهد شد، گفت: برای حمایت از واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا، تمهیداتی اندیشیده شده که وضعیت را برای آن قابل‌تحمل‌تر می‌کند؛ اما مسائلی نظیر استمهال مطالبات سازمان‌های تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و شرکت‌های گاز و برق کوتاه‌مدت است و برای دوران پساکرونا باید تصمیمات تأثیرگذاری از سوی دولت اتخاذ شود.

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با دادستان استان سمنان افزود: طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته در اتاق بازرگانی مقرر شده صاحبان صنایع در رسته‌های مختلف مشکلات و زیان‌های خود در زمان کرونا را اعلام کنند تا برای یافتن راهکارهای رفع آنها تلاش شود.

او ادامه داد: کاهش تقاضا در بازار کاملاً احساس می‌شود، بخشی از این مشکلات ملی و بخشی دیگری برش استانی دارد. جا دارد بازار مناسب ایجاد نمایم تا حجم تولیدات در چرخه توزیع قرار بگیرد.

جمعه‌ای برون‌رفت از این شرایط را صادرات دانست و اظهار کرد: مراودات و مراسلات تجاری با ۱۷ کشور همسایه یک ضرورت است باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع انسداد مرزها اقدامات بایسته صورت بپذیرد.

رئیس اتاق سمنان گفت: یکی از سرمایه‌ها در تولید حفظ منابع انسانی است تولیدکننده اهتمام دارد که منابع انسانی را در خط تولید حفظ کنند.

جمعه‌ای گفت: نظرات کارشناسی دادگستری استان می‌تواند در حمایت قوه قضائیه از تولیدکنندگان بسیار مؤثر باشد.

رئیس اتاق سمنان تصریح کرد: در مباحث داخلی باید بوروکراسی‌ها را کاهش دهیم، این اصلاحات در جهش تولید اثرگذار است.

رئیس اتاق سمنان خاطرنشان کرد: مرکز داوری در اتاق سمنان تشکیل شده است جا دارد این مرکز در دادگستری استان مورد ارشاد و توجه قرار بگیرد.

شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان سمنان در این نشست گفت: دادگستری و ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی این آمادگی را دارد تا نظرات و پیشنهاد‌های اتاق بازرگانی در دوران کرونا را موردبررسی قرار بدهد.

شریف ابراهیمی گفت: الآن زمان جنگ است باید همانند زمان جنگ تیم شناسایی داشته باشیم این تیم شناسایی باید متشکل از فعالین و صاحبان صنایع اقتصادی باشند، این افراد مختصات اقتصادی را به‌خوبی می‌شناسند و می‌توانند راه‌کارهای برون‌رفت را به‌درستی کارشناسی کنند.

دادستان استان سمنان ادامه داد: کارگروه حمایت از اقتصاد مقاومتی می‌تواند حمایت‌های بسیار مهمی از صاحبان صنایع انجام بدهد.

در پایان این نشست مقرر شد کمیته‌ای جهت رصد دوران پساکرونا با محوریت دستگاه‌های قضایی و اجرایی، اصناف و اتاق سمنان تشکیل شود.

موضوعات :
در همین رابطه