رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق خرمشهر تشریح کرد

بخش خصوصی خرمشهر تا پایان بحران کرونا، کنار سربازان سلامت می‌ماند

هانی فیصلی، رئیس اتاق خرمشهر می‌گوید: این اتاق در همراهی با شهروندان در جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 و کاهش تأثیرات اقتصادی آن اقداماتی را با همکاری و مساعدت دستگاه‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در دستور کار قرار داده و این اقدامات تا پایان بحران کرونا ادامه خواهد یافت.

03 اردیبهشت 1399
کد خبر : 32960
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در تشریح اقدامات این اتاق در مقابله با کرونا، گفت: در راستای حمایت از فعالیت‌های سربازان سلامت و به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سه شهرستان خرمشهر، آبادان و شادگان، رئیس اتاق خرمشهر با حمایت اتاق‌های ایران و تهران و جمعی از فعالان اقتصادی منطقه، تجهیزات پزشکی و حفاظتی را در حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر به بیمارستان‌های مراقبتی بیماران کووید ۱۹ در این سه شهرستان اهدا کرده است.

هانی فیصلی افزود: به جهت پاسداشت تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌نظیر کادر پزشکی منطقه در مبارزه با بیماری کرونا، بر آن شدیم تا با تهیه اقلام پزشکی و تجهیزات بهداشتی لازم، قدمی هرچند کوچک به‌منظور حمایت و حفظ سلامت سربازان سلامت برداریم.

رئیس اتاق خرمشهر ادامه داد: در همین راستا و با حمایت اتاق‌های ایران و تهران و همچنین مشارکت اعضای هیئت نمایندگان و جمعی دیگر از فعالان اقتصادی منطقه، با تخصیص مبلغی بالغ‌بر 14 میلیارد ریال بیش از 5400 قلم کالای پزشکی موردنیاز بیمارستان‌های خرمشهر، آبادان و شادگان خریداری شد.

او تصریح کرد: ۵ دستگاه ونتیلاتور (تنفسی مصنوعی) قابل‌حمل، 400 عدد گان ضدویروس و ایزوله جراحی و ICU، همچنین 1740 دست گان. لباس ضدویروسی اورژانسی، 3760 عدد ماسک پزشکی و ۴۰۰ لیتر محلول ضدعفونی از اقلام اهدائی اتاق به بیمارستان‌های منطقه بود.

فیصلی همچنین در تشریح دیگر اقدامات اتاق خرمشهر گفت: ضدعفونی ساختمان‌ها، دفاتر تجاری، معابر و اماکن دیگر واقع در سایت تجاری شلمچه نیز از دیگر اقدامات اتاق در پیشگیری از شیوع کرونا بود که با همکاری شرکت‌های لجستیکی مستقر در این مرز در چند دوره به‌صورت مکرر صورت گرفت.

او افزود: ضدعفونی و گندزدائی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرستان خرمشهر در چند روز متوالی، ضدعفونی و گندزدائی آمبولانس‌ها و خودروهای اورژانس و حمل بیمار در خرمشهر، ضدعفونی و گندزدائی برخی از مناطق حاشیه‌نشین شهرستان و مساجد و اماکن مذهبی، تهیه 4000 لیتر مایع ضدعفونی و پخش آن میان شهروندان، شرکت‌های لجستیکی، ناوگان حمل‌ونقل شهری و ادارات ازجمله اقدامات اتاق خرمشهر در جهت مبارزه با ویروس کووید 19 بود.

رئیس اتاق خرمشهر ادامه داد: همچنین تهیه وسایل بهداشت فردی و سلامت جهت جلوگیری از انتشار ویروس و پخش آن میان کارکنان، تهیه وسایل بهداشت فردی (ماسک، دستکش و ...) و الزام ارباب‌رجوع به استفاده از آنها از درب ورودی، نصب افشانه‌های ژل ضدعفونی در بخش‌های مختلف اتاق، ایجاد فضای لازم جهت انجام خدمات الکترونیکی و دورکاری کارکنان جهت کاهش مراجعات حضوری، پخش مکرر و مداوم پیام‌های هشداردهنده و آموزشی در رابطه با بیماری کرونا در رسانه‌های اجتماعی اتاق، کاهش روزهای خدمت‌رسانی اتاق و همچنین شیفت‌بندی حضور کارکنان نیز از دیگر اقدامات اتاق خرمشهر در مقابله با کرونا بوده است.

 رئیس اتاق خرمشهر در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولان و همراهی شهروندان و با رعایت نکات بهداشتی، روند شیوع ویروس کرونا متوقف و گامی در حمایت از کادر سلامت کشور برداشته شود.

موضوعات :
در همین رابطه