رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت اعلام کرد

واگذاری سهام شرکت‌های بیمه‌ای و بانکی در قالب صندوق «ETF»

به گفته حسن روحانی، بر اساس برنامه ریزی‌ها در روزها و هفته های آینده شاهد یک اقدام مهم از سوی وزارت اقتصاد خواهیم بود که واگذاری سهام در قالب صندوق «ETF» خواهد بود که شامل عرضه سهام شرکت های مهم بانکی و بیمه ای است.

03 اردیبهشت 1399
کد خبر : 32972
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: در هفته‌های آینده در خصوص بورس خبرهای خوبی برای مردم خوبمان خواهیم داشت و این‌یکی از راه‌های حرکت اقتصادی دولت است.

حسن روحانی اظهار داشت: در بورس در هفته‌های گذشته در خصوص شرکت‌های مرتبط با تأمین اجتماعی «شستا» قدم‌های خوبی برداشته شد به‌طوری‌که واگذاری سهام آن با استقبال خوب مردم مواجه شد.  

رئیس‌جمهور در ادامه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در روزها و هفته‌های آینده شاهد یک اقدام مهم از سوی وزارت اقتصاد خواهیم بود که واگذاری سهام در قالب صندوق «ETF» خواهد بود که شامل عرضه سهام شرکت‌های مهم بانکی و بیمه‌ای است.

حسن روحانی افزود: مردم می‌توانند تا سقف ۲ میلیون تومان این سهام را خریداری کنند که از تخفیف هم برخوردار می‌شود.

وی اظهار داشت: البته بازهم در هفته‌های آینده در خصوص بورس خبرهای خوبی برای مردم خوبمان خواهیم داشت و این‌یکی از راه‌های حرکت اقتصادی دولت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امسال که سال جهش تولید نام‌گذاری شده، یکی از راه‌ها فعالیت صحیح بانک‌ها و یکی دیگر از راه‌های مهم، بازار سرمایه است .

روحانی خاطرنشان کرد: درعین‌حال یکی از مسائل مهم بازار کار است و ما باید کاری کنیم که اشتغال جدید را شکل دهیم و آن را فعال کنیم.

او در ادامه، شیوع ویروس کرونا را آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام‌های جهان دانست و با قدردانی از همراهی مردم و خدمات خالصانه کادر درمانی تأکید کرد: در روزهای سخت پیک بیماری کرونا، همه بخش‌ها پای‌کار بودند اما اقلیت کوچکی که خط را از بیرون می‌گیرند، روزی کاسب تحریم بودند و امروز کاسب کرونا شده‌اند.

روحانی خاطرنشان کرد: برخی فکر نکنند اگر در مبارزه با کرونا موفق شده‌ایم فقط دولت موفق شده است البته به همین دلیل برخی دستپاچه شده‌اند، باید توجه کنند این موفقیت در درجه اول از آن ملت است.  اگر در مبارزه ویروس موفق بودیم و عملکرد ما موفقیت‌آمیز بود به معنای پیروزی ملت و کادر درمان ما است؛ کارمندان دولت نیز جدا از ملت نیستند همه دست‌به‌دست هم داده‌ایم این‌یک موفقیت و پیروزی ملی است.  

در همین رابطه