رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در شورای گفت‌وگوی استان زنجان تصویب شد

ایجاد کمیته احیای واحدهای راکد در اتاق زنجان

با پیشنهاد رئیس اتاق زنجان و با تصویب شورای گفت‌وگوی این استان، کمیته احیا در اتاق زنجان ایجاد می‌شود. مسئولیت این کمیته، بررسی مسائل و مشکلات و احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل با همکاری سازمان صنعت است.

08 اردیبهشت 1399
کد خبر : 33000
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پنجاه و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با حضور نمایندگان دولت و بخش خصوصی به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

با توجه به راکد و نیمه تعطیل بودن برخی از واحدهای تولیدی در استان زنجان و سرمایه راکد موجود در این واحدها و در جهت عملیاتی کردن شعار جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده است، پیشنهاد ایجاد کمیته احیا در اتاق زنجان از سوی رئیس این اتاق مطرح شد و به تصویب رسید.

علی یگانه فرد، رئیس اتاق زنجان با بیان اینکه برنامه اجرایی سال ۱۳۹۹ اتاق زنجان تدوین شده است، تصریح کرد: فعالیت‌های اتاق در سال جاری برنامه محور و بر اساس نقشه راه خواهد بود.

او اشاره‌ای نیز به تدوین نقشه راه صادراتی از سوی اتاق با توجه به وضعیت موجود داشت و ابراز کرد: اتاق در راستای تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده، کنار حمایت‌های معنوی و مادی، پیشنهاد ایجاد کمیته احیا در اتاق را داده است.

یگانه فرد با تشریح اهداف و ایجاد کمیته احیا در اتاق زنجان، گفت: این کمیته باهدف احیای واحدهای تعطیل و یا نیمه تعطیل با همکاری سازمان صنعت ایجاد و احصا و بررسی مسائل و مشکلات تشکیل خواهد شد.

رئیس اتاق زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر روی کسب‌وکارها که موجب رکود و تحمیل هزینه به واحدهای تولیدی شده است، افزود: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی به‌خوبی نقش خود را در راستای حمایت از بخش درمان و کادر پزشکی ایفا کردند و بیش از ۴ میلیارد تومان کمک‌های مالی و تجهیزاتی در این زمینه داشته‌اند.

او با اشاره به اینکه در بحث رزمایش کمک مؤمنانه نیز امید است موفقیت‌های خوبی حاصل شود، خاطرنشان ساخت: سال ۹۷ تحریم‌ها نوسانات قیمت ارز و ... مشکلات عدیده‌ای را برای بخش‌های تولیدی به وجود آورد که در ادامه شیوع ویروس کرونا نیز تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر واحدهای تولیدی داشته که اگر حمایت نشوند ظرفیت تولید دچار لطمه خواهد شد.

در ادامه این جلسه گزارشی به همت اتاق زنجان پیرامون تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر بخش‌های اقتصادی، برنامه‌های حمایتی کشورهای مختلف از کسب‌وکارها در دوران کرونا، تأثیر این ویروس بر بخش‌های مختلف کسب‌وکارهای استان، عناوین حمایت‌های دولتی از بخش‌های مختلف تولیدی و دیگر بخش‌های مرتبط تأثیرگذار ویروس کرونا در اقتصاد موردبحث و بررسی قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه