رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق یزد در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران مطرح کرد

رایزنی با کشورهای همسایه برای توسعه صادرات؛ گام مهم تحقق جهش تولید

محمدرضا قمی رئیس اتاق یزد می‌گوید در شرایطی که مرزهای صادراتی به دلیل بیماری کر‌ونا اغلب تعطیل، نیمه تعطیل یا بدون فعالیت هستند، ضروری است به نحو مقتضی و سریع رایزنی لازم با کشور های همسایه جهت توسعه امر صادرات صورت پذیرد.

09 اردیبهشت 1399
کد خبر : 33036
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمدرضا قمی رئیس اتاق یزد می‌گوید در شرایطی که  مرزهای صادراتی به دلیل بیماری کر‌ونا اغلب تعطیل، نیمه تعطیل یا بدون فعالیت هستند، ضروری است به نحو مقتضی و سریع رایزنی لازم با کشور های همسایه جهت توسعه امر صادرات صورت پذیرد.

 او در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» تصریح می‌کند: بحران فعلی ایجاب می‌کند تا تعامل سازنده از سوی وزارت امور خارجه با همسایگان دو چندان شود به نحوی که جو روانی حادث شده از باب شیوع و انتقال بیماری کرونا از ایران و اثرات آن کاهش یابد.

 قمی با اشاره به شعار سال پیشنهاد می‌دهد که  امکانات و تسهیلاتی که دولت در سال ۱۳۹۹ می‌تواند جهت شتاب اقتصادی بردارد به طور شفاف و روشن در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هر استان طرح موضوع شود و از طرفی رسیدگی قضایی و شبه قضایی در کلیه مراجع ذیربط برای مشکلات پیش آمده مالی واحد ها در شعبی خاص و با سرعت عمل بیشترصورت گیرد.

 رئیس اتاق یزد تعامل واقعی بین دستگاه های اجرایی (مالیات،بیمه،بانک و...) با واحد های تولیدی را با هدف تعدیل تشویش خاطر تولیدکنندگان یکی دیگر از مهم‌ترین الزامات تحقق شعار سال 99، یعنی جهش تولید عنوان و خاطرنشان می‌کند: تامین نقدینگی یکی دیگر از مهم‎ترین چالشهای فعلی واحدهای تولیدی از جمله بنگاه‌های کوچک و متوسط است که دولت باید هرچه سریع‌تر برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشد.

 او در ادامه به تشریح کمک‌های اتاق یزد به بیمارستان‌های استان برای مقابله با کرونا می‌پردازد و تاکید می‌کند: فعالان اقتصادی و صنعتگران یزدی در زمینه کمک‌های خیریه فعال هستند و اگر ارگان‌های ذی‌ربط به‌خصوص مرکز بهداشت و کادر پزشکی و درمانی، نیازها را به آنها اطلاع دهد این فعالان نیز در حد توان همکاری و کمک می‌کنند و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

 

در همین رابطه