رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق اهواز

تشکیل کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا، خواست اصلی بخش خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: تشکیل کارگروه اقتصادی ذیل ستاد مدیریت ویروس کرونا در استان، خواست و مطالبه بخش خصوصی استان است.

10 اردیبهشت 1399
کد خبر : 33037
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز بر این باور است پیش از اینکه ویروس کرونا بتواند ابعاد دیگری از رکود اقتصادی در استان را نمایان کند، باید مجموعه مدیریتی استان با آمادگی بیشتری از بروز خسارت‌های احتمالی، جلوگیری کند.

شهلا عموری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آسیب شناسی وضعیت اقتصادی استان به‌ دلیل رکود به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در اتاق  اهواز مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: این بررسی‌ها با حضور فعالان اقتصادی، اعضای هیات نمایندگان و روسای کمیسیون های تخصصی اتاق  اهواز، کارشناسان مراکز علمی استان و همچنین مدیران مجموعه‌های اقتصادی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بخشی از آسیب‌های رکود اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری در استان نمایان شده است، افزود: قطعا به مرور زمان آسیب‌های پنهان این بیماری که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به بدنه اقتصادی استان وارد شده است، نمایان خواهد شد.

او تصریح کرد: در این راستا تاکنون بخشی از پیشنهادات ارائه شده از سوی اتاق اهواز در بسته حمایتی دولت ویژه کسب و کارهای مختلف گنجانده و ارائه شده ، اما به نظر می‌رسد پیش از اینکه ویروس کرونا بتواند ابعاد دیگری از رکود اقتصادی در استان را نمایان کند، باید مجموعه مدیریتی استان با آمادگی بیشتری از بروز خسارت‌های احتمالی دیگر، جلوگیری کند.

عموری با اشاره به فعالیت‌های برجسته ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان و روند رضایت‌بخش بهبودیافتگان، عنوان کرد: در حال حاضر که بخش قابل توجهی از سیاستگذاری و تصمیم گیری‌های مدیریتی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته، تشکیل کارگروه اقتصادی ذیل این ستاد امری ضروری است و باید به آن توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه اقتصادی ذیل ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، خواست و مطالبه بخش خصوصی استان است تا در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده و همزمان بیماری کرونا در حال تاثیرگذاری بر اغلب کسب و کارها است، تصمیم‌گیران و سیاستگذاران به صورت مستقیم و بدون واسطه در جریان مشکلات و موانع قرار گیرند.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی‌های لازم به ‌منظور تدوین برنامه‌های عملیاتی با رویکرد کاهش اثرات اقتصادی شیوع این بیماری به عنوان یک اولویت محسوب می‌شود و همکاری همه دستگاه های اجرایی را می‌طلبد.

موضوعات :
در همین رابطه