رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

محموله 10 میلیارد تومانی اقلام پزشکی اتاق شیراز به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد

طی مراسمی با حضور استاندار فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس، مدیران کل و برخی از فعالان اقتصادی استان، محموله دوم کمک های خیرین اتاق شیراز، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

17 اردیبهشت 1399
کد خبر : 33125
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طی مراسمی با حضور استاندار فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس، مدیران کل و برخی از فعالان اقتصادی استان، محموله دوم کمک های خیرین اتاق شیراز، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

جمال رازقی طی سخنانی در این مراسم گفت: اتاق شیراز بنا به وظیفه اجتماعی خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان اقدام به نیازسنجی امکانات مورد نیاز بیمارستان ها کرده و اقداماتی را برای عبور از این بحران در دستور کار قرار داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز افزود: در این زمینه اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان از سوی اعضای اتاق شیراز برای همراهی با مردم و کادر درمانی کشور و فارس اختصاص یافت که امروز فاز دوم این محموله با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان به بیمارستان های استان اهدا خواهد شد.

رازقی اظهار داشت: این محموله شامل 62 دستگاه ونتیلاتور، 265 هزار شیشه محلول ضد عفونی کننده دست، 76 هزار عدد ماسک مناسب بیمارستانی، هزار و 500 دست گان های آی سی یو ضد عفونی شده، هزار و 500 عدد شیلد های مصرفی پرسنل بیمارستان، 8 هزار جفت دستکش معاینه، 8 دستگاه تب سنج دیجیتال و 238 گالن 20 لیتری محلول مورد نیاز مراکز درمانی و خانه های بهداشت آماده و به دانشگاه های علوم پزشکی اهدا شد.

رئیس اتاق شیراز گفت: نیک اندیشان اتاق شیراز 10 میلیارد نیز به بخش درمان و بهداشت کشور اهدا کرده اند.

وی ادامه داد: امروز کشور ما به دلیل تحمیل شدیدترین تحریم ها و شیوع بیماری کرونا در شرایط ویژه ای قرار دارد لذا لازم است فعالیت های اقتصادی در سالی که به نام جهش تولید نام گذاری شده است، با تمام توان و حمایت همه جانبه مسئولان، دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس دنبال شود.

رازقی ادامه داد: تولید پاشنه آشیل اقتصاد کشور است و امسال شرایط برای صادرات و تولید در سال جاری متفاوت از سال های گذشته است لذا برای تحقق جهش تولید در استان و کشور باید الزامات آن برای بخش خصوصی فراهم شود.

تقدیر از کمک های بخش خصوصی 

 در ادامه این جلسه استاندار فارس با تقدیر از حمایت و اقدامات خیرین اتاق شیراز گفت: مردم فارس و شیراز از دیرباز در نوع دوستی، کمک در شرایط بحرانی و همدلی پیشگام بوده اند و از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور و استان فعالان اقتصادی، گروه های جهادی، انجمن ها و عموم مردم و خیران دوشادوش یکدیگر حضور موثری برای رفع نیاز نیازمندان داشتند.

عنایت الله رحیمی گفت: با اشاره به تبعات اقتصادی کرونا در استان افزود: عمده فعالیت بنگاه های اقتصادی ما در حوزه اشتغال در استان در بخش خدمات است که بیشترین آسیب اقتصادی استان نیز در این بخش به بنگاه هایی که بین 1 تا 50 نفر اشتغال داشته اند، وارد شده است.

رحیمی اظهار داشت: در دوران شیوع بیماری کرونا دولت اقدامات حمایتی از جمله ارائه کمک هزینه معیشتی 200 تا 600 هزار تومانی به یک میلیون و 400 هزار خانوار، ارائه وام یک تا دو میلیون تومانی به یک میلیون و 200 هزار خانوار، امکان استفاده بیش از 70 هزار نفر از بیمه بیکاری را در استان فارس انجام داده است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم در حد توان قسمتی از خسارات مردم را جبران کنیم اضافه کرد: امروز کشور با دو مقوله مهم سلامت و معیشت روبرو شده است که تلاش می کنیم در استان هر دو موضوع با دقت و حساسیت لازم مد نظر قرار گیرد و اقدامات مناسبی برنامه ریزی و اجرا کنیم.

در همین رابطه